Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2581 ggr
[Nalle-]
0

Din kanindag

Vad gör du med din/dina kanin/kaniner under dagarna? I vilken ordning och ungefär vilka tider? :)

[Nalle-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan jag går till skolan går jag ut och ser till Taigaro, klappar honom lite och ger honom nytt hö och oftast lite grönt.
Vid lunchtid kommer jag hem från skolan för att gå ut med hunden, passar på att mysa mer med Taggo då också ^^
Kommer hem. Om det är fint väder tar jag ut honom i hagen eller så får han springa fritt. Är det sämre väder brukar han bara få springa lite på altanen.
Vid sju/åtta-tiden får han middag och så brukar jag också borsta honom vid den tiden.
Fyller på med hö vid behov under dagen.

Så ser vardagarna ut :) Helgerna är ungefär lika dana, men då får han vara ute mer och då har jag mer tid till att mysa med honom också ^^

lillaisa
0

Mamma/pappa ger honom någon grönsak på morgonen (när jag fortfarande soverFlört) och sedan brukar jag ta ut honom vid lunchtid och/eller vid 2-3 så han får skutta av sig. Har honom oftast lös på gräsmattan och sitter själv på altanen och solar/läser/småpratar med honom. Sedan på eftermiddagen brukar vi sitta ute och mysa ett tag, och innan jag går och lägger mig ger jag honom mat, vatten och hö om det behvövs. :)

/Isa

lillaisa
0

Åh, och så brukar jag förstås gå ut lite då och då och ge honom grönsaker och en och annan fruktbit :)

/Isa

poesi
0

Det är ganska olika men oftast så fyller jag på med lite hö i de burar de behövs på förmiddagen. Även vatten om jag ser att det är slut.
Sen brukar jag ta ut några i hagen några timmar, och sen byta så att några andra kaniner får komma ut en sväng.
På kvällen får dom ju såklart sina grönsaker och pellets de som äter det, och även påfyllning av hö/vatten.
Sedan när dom ätit så ser jag oftast på tv/film på kvällen och då brukar jag oftast sitta med en kanin i soffan. Oftast Melvin eftersom han är så himla lugn och då brukar jag även passa på att borsta honom då när det behövs.

teddybaby
0

Nu under sommartid ser det på vardagarna ut likt följande:

Morgon:
Jag knackar försiktigt på dörren om morgonen och möts av en hoppande Baby. ger mer hö, byter vatten och pratar med honom.

Eftermiddag:
När jag kommer hem så fyller jag på hö om det behövs. Sedan går vi oftast ut i sele i parken någon timme eller så. :) Nu brukar jag även passa på att borsta pälsen.

Kväll:
När vi kommer hem är han frigående i lägenheten och när min middag är klar så får alla mina djur också middag. Sedan vid 23-tiden är det dags för alla att dra sig tillbaka! 

Helger så blir det även godis i form av frukt eller dylikt samt längre promenader/utemys. ^^

[Underground]
0

07.30 Frukost (pellets till Myra + gräs) och vatten.
16.00-22.00 Ute i hagarna/promenader/klippning/borstning. Brukar vara ute ca 5 gånger 16-22.
22.00 Kvällsmat (pellets + grönsak), vatten och nytt hö.

[Wera]
0

Har ju bara en kanin. Så det blir att jag tar ut han i hagen, häller ut det gamla vattnet, stoppar in nytt hö, pellets i skålen. Och på kvällen tar jag in han, stoppar nytt vatten. Klar.

När han bor ute i balkongen och inte hos mamma i skogen häller jag ut det gamla vattnet, tar ut pellets skålen, fräschar upp buren (kanske stoppar ny tidning, eftersom jag har tidningar i buren), stoppar in hö och nytt vatten. På kvällen stoppar jag in mer hö, nytt vatten och ger han pellets. Klar.

Cornetto
0

Har inga speciella tider nu för tiden ;)

Innan skolan på vardagar går jag till dom och matar, byter vatten och ger dom nytt hö innan jag går iväg. när jag kommer hem tar jag ut dom i hagen/går ut i sele och låter dom vara där hela dagen .. då och då ger jag dom mat ( tex. Min pelletsblandning,maskrosblad,treklöver,grönsaker/frukt m.m) Ungefär kl 21 tar jag in dom och ger nytt hö.

På helger/lov får dom sin frukost ungfär kl 9.00 (beror på när jag vaknar ^^) byter vatten,ger nytt hö och mat. Lite senare tar jag ut dom i hagen och låter dom skutta av sig/går i sele (ger mat lite då och då). Sen kl 9 tar jag in dom och ger dom hö..

Jag låter dom inte vara ut varje dag hela dagarna, såklart får dom en liten vilo dag :)

[Nallegardenskaniner]
0

Morgon: Går jag upp till kaninerna, Ger dom nytt hö, Nytt vatten, Grönsak el liknande. Här ut dom i hagen.

Mitt på dagen: Går till dom igen efter skolan,Skrapar bort Pink/Bajs från deras bur innan dom kommer dit igen, Borstar,

Kväll: Ger kaninerna Foder, Mer hö om det behövs, och Mer vatten för dom som druckit upp det mesta, Borstar. Tar in dom i burarna igen.

Helger & Vardagar är oftast ganska lika x)

annaforsgren
0

På morgonen ger jag hö och vatten, efter skolan så släpper jag ut dem på balkongen eller går ut med dem i sele, borstar och gosar med dem:) På kvällen kl 20-22.00 får de pellets, grönsaker, hö och vatten.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus