Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1702 ggr
lillaisa
0

Bästa/sämsta med teddy?

Vad tycker du är det bästa och det sämsta med att ha just teddykanin? Motivera gärna!:)

/Isa

teddybaby
0

Bästa - nu kan jag bara tala för min egen teddyvädur, men jag kan säga att det är nog inte många som har lika tama kaniner som jag har. Min kanin kommer alltid när man ropar, han ska alltid ligga precis bredvid mig på filten i parken, han hoppar alltid upp på mig, han ska alltid vara intill mig, han älskar mys osv. Dessutom är teddyväduen otroligt söt och faktiskt lite speciell med hänsyn till att det fortfarand eär lite ovanligt med teddyvädurar (inte i vår värld, men där ute ni vet!).

Sämsta - Pälsen, iallafall för oss som har "teddylejon". Jag har mycket problem med pälsen. Att burmaterial lätt fastnar i pälsen är också ett litet problem, som visserligen inte är så farligt längre. Men när min teddy hoppar ut ur buren och skuttar runt i lägenheten så har jag snart hela lägenheten FULL med hö. :P

breana
0

Fick hem två teddyvädurar idag, så nu kan jag också svara! :)

Bästa - Båda är genomsnälla och skulle aldrig göra någon illa. Det är två bröder men de är sjuk olika, vilket är väldigt roligt! Nyfikna på allt och alla. Pälsen är så underbar! De gillar att mysa och är väldigt sociala. Är helt kär i båda två :)

Sämsta - Nu har jag just fått hem dom så jag känner dom inte så bra. Men en av dom gillar inte att ligga på rygg. Vilket gör det svårt att kamma på magen. Men det ska vi jobba på så förhoppningsvis försvinner det. Något annat negativt kan vara om man ska bort en längre period så måsta man klippa ner dom. Man kan ju inte förvänta sig att en kaninskötare kan sköta pälsen.

Jag är väldigt trött så jag har säkert missar massor på den första punkten men jag orkar inte skriva mer :)

Trasdockaa
0

#3 Lilla Puss är inte teddy! Han är en belgisk hare förklädd i teddypäls!

*host host*

Hahaha! Nej men det är bra att du har Lilla Kram som du kan se är en helt vanlig teddy, så du kan jämföra med Lilla Puss som är så olik en teddy kan va ;) :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

lillaisa
0

#2 Åh så du fick båda ändå! Vad roligt :)

/Isa

Tarja
0

Allt är bäst med teddyväduren tycker jag, finns ingenting som jag tycker är dåligt :)

[Nalle-]
0

Har bara haft Taggo i ett par dagar, men måste hålla med Tarja :) Har inte märkt något negativt än så länge ^^' (visserligen är Taggo mest troligen inte teddy utan lejonhuvad dvv, men ändå).

teddybaby
0

Haha jag glömmer alltid att Baby inte är teddy, han har fortfarande väldigt mycket päls. Men han har också en mer problematisk päls än teddyväduren generellt uppenbarligen, så där har jag ett problem. ^^

teddykaniner
0

Jag tycker allt är super med teddyn och inga "sämsta" hihi. :D

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Underground]
0

Bästa: ALLT.
Sämsta: jag gillar inte att ha mina ute i regn/snö på samma sätt man kan med korthåriga.
En vanlig korthårig kanin hade fått vara ute i hagen med förutsättning att de har skydd mot regn om de vill, men mina teddys skulle aldrig få vara ute på samma sätt. Pälsen blir för jobbig.

… Meeen, det är sånt man får stå ut med när man väljer den bästa rasen :)

LitenPyssling
0

Bäst: Jag har just nu 7st teddyvädurar, helteddys som ej fäller av, och är totalt kär i allihopa och även andra teddysar.
Kan inget annat säga att dem är bäst, jag personligen älskar kaniner med hängöron och kan egentligen inte ha ståörade kaniner just för att dem drar mig inte alls lika mycket, älskar alla sorters kaniner men just hängörade. Sedan älskar jag att hålla på med päls, så teddyvädur är ett självklart val för den som vill ha en ras att jobba med men samtidigt ha sina hängörong och den gosiga pälsen!

Sämst: Bebispälsen, den blir lätt tovig tydligen. Köpte en unge för nästan ett år sedan och hans päls var rena rama katastrofen till en början, inte en enda dag utan tovor i rumpa och under haka, dock kommer han att fälla av då jag fick veta, efter jag köpt honom, att hans mor är 50% lejon = Han fäller.
Men då han ännu har teddypäls och den är helt underbar nu, men som bebis var den fruktansvärd!
Något mer kan jag inte påpeka =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

breana
0

#3 HAHA! Det är typ sant! :P Puss är crazy banana och Kram är en filbunke! :)

Tarja
0

#11 Gurka & nallebjörn sa vi ju :O

breana
0

#12 Ska börja kalla dom för det! Promise! :D