Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: pälsvård
Läst 1514 ggr
Cornetto
0

Tvättar du din teddy kanin?

Tvättar du din teddy kanin? uppf av mina kaniner sa att det inte behövs, isf varför tvättar du din kanin ?

Eveline
0

Jag har gjort det ett par grr. Någon gång när vi varit ute och det varit lerigt ute och nångång när de bajsat på sig lite. haha. Ett nödvändigt ont, de gillar inte det. Dessutom så är en kanin renligare än en katt (läste jag nånstans nångång). Så man behöver inte tvätta dem och tvåla in dem liksom :)

[Nalle-]
0

Har hört att man inte ska tvätta sin kanin för att det förstör pälsen på något sätt? Men tycker inte det borde behövas, de tvättar sig ju ändå själva. Och skulle det behövas så kanske det skulle vara för att kaninen rullat sig i en rutten svamp eller så, haha. (min hund gjorde det en gång, urk!)

Eveline
0

#2 typ liksvamp, det är inget kul.

Ja, man ska som sagt försöka att tvätta så lite som möjligt :)

kaninfantasten
0

#1 Jag pillar bort eller ev klipper om det blir mkt smuts.

emms
0

Nej tvättar inte mina långhåriga. Dom är duktiga på att tvätta sig själva ;) Smutisga tassar är lätt :) Tänk på alla vilda kaniner :P

Emma

[Wera]
0

Nej jag tvättar inte kanier :p spec. inte långhåriga, pälsen blir alldeles tovig osv.

[Underground]
0

Absolut inte.

Eveline
0

Jag kan ju också tillägga att jag inte tvättar hela kaninen, utan bara där det behövs.

Cornetto
0

ok !