Tingat en teddyvädur
Igår tingade jag min första teddyvädur! Det är Rammel från Färjbackens som ska flytta hit. Om allt går som planerat så kommer han hit i Maj. Längtar oerhört mycket!
Han är havanna wienertecknad och garanterat teddy. Känns superbra! Har verkligen längtat efter en teddy länge nu :)
/ Josefin
Grattis! Hade en avkomma efter honom, men hon är tyvärr avlivad nu.
Ljustadalens kaningård
#1 Tack! Beglagar verkligen! Hur var hon i sättet?
Någon annan som har en unge efter honom? :)
Som du vet har jag en avkomma efter honom, lilla lejonpejonet Brago :)
#2 Vanilla var supertrevlig! Verkligen bra temperament, lugn men ändå pigg och framåt. Var nästan svårt att öppna hennes bur utan att hon hoppade ut i famnen på en <3
Du får ju hoppas att Rammel är sån också :)
Ljustadalens kaningård
#3 Brago är underbart söt! :) Otur att han fällde.
#4 Va roligt att höra att hon var så underbar! Rammel ska tydligen vara lite tillbaka dragen. Men Ewa sa att han för någon kväll sen kom fram och ville bli klappad på huvudet. Så jag ska verkligen jobba för att få honom gosigare. Precis som Vanilla var! :) <3

Jag har ju redan berättat för dig vad jag vet ;)) Kul att det är bestämt nu iallafall!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#6 Ja, du har ju berättat lite om honom. :) Tack, blev väldigt glad när det bestämdes! :)
Jag har en fin liten pojke efter Rammel som heter New York (Baby). :D Baby är väldigt lugn, jättesnäll och har en tydlig personlig karaktär. ^^

Rammel har också en cool personlighet tycker jag! Han är en jätterolig kanin, var nästan påväg att köpa honom själv ett tag, men kunde inte ha en hane då :P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#8 Baby är ju dösöt! Kul att höra att hans ungar har blivit lugna och snälla :)
#9 Vad vare du tyckte var så roligt med honom? Ville du också ha honom? Så roligt! :D Om du inte hade bott så långt bort så skulle du absolut få låna in honom om du hade velat :)

#10 Nä jag vet inte, han botte ju hemma hos mig i ett dygn och han var bara rolig hahaha. Han hoppade runt (som om inte andra kaniner gör det heheh…;P) och ja.. det går inte att förklara! x)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#11 Gullig förklaring, haha! Låter helt underbart :)
Du kommer inte ångra dig angående rasvalet kan jag iallafall lova 
#13 Känns bra att höra! Har bara hört bra saker om teddyvädurar. Vad har du för en liten tuss? :)
#14 Ja, teddyvädurar är bäst. Bästa rasen jag haft 
Jag har Tussilagons Blueberry och Tussilagons Caramel, och en unge som de har fått tillsammans 
#15 Du har en mysig liten trio Emmy 
#15 Glömde bort att Melle heter Tussilagons Fluffy Caramel ;)
#16 Hihi, jag vet. Mina underbaringar! 
#15 Åh, dom är ju dösöta! Tror jag har sett någon bild på ungen faktiskt, men är inte säker :)
Tänkte bara informera om att jag har avtingat Rammel. Transporten krånglade hela tiden och jag ska avla wienerfritt. Så han passade inte in i min avel.
Men nu har jag tingat en ny liten tuss och transporten är helt klar. Är så glad! :)
Tänkte bara skriva detta då jag redan gjort en tråd om att jag skulle ha honom, så nu vet ni :)
#19 Du vet ju redan min åsikt, suveränt gumman! 
#19, Vad blev det för tuss? :D
#20 Vet exakt vad du tycker gumman! :D
#21 Det blev Tussilagons Lilla Kram :D
#22 Åh, en tussilago-kanin! De underbaraste som finns :)
#23 Ja, de verkar vara helt underbara! Längtar massor tills jag får hem honom :D
Kan bara hålla med Emmy, själv har man ju hela fem… 
#22, Jasså, det är du som ska ha honom :D Lycka till med honom!
#26 Japp, det är jag! :) Tack så mycket! :D