Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 1536 ggr
Rikko
0

Klippa klor?

Hur ofta brukar du klippa din/dina kaniners klor?

Tarja
0

Jag kontrollerar alla mina kaniners klor varje vecka och klipper vid behov då allas klor växer olika fort. Men ungefär en-två gånger i månaden brukar jag klippa.

[Wera]
0

Klipper när det behövs. På utekaninerna kan det bli 3-5 gånger om året och innekaninerna kanske 1 gång varannan månad.

[Nalle-]
0

Klippte Nalles klor efter behov, men det blev kanske 5-6 ggr om året :) (utekanin)

mingopingo
0

Klipper ungefär varannan vecka men ibland blir det lite varje vecka istället. Glad

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Tittiman
0

Oj, vad skönt att bara behöva klippa 3-5 ggr om året! Själv behöver jag klippa mina fyra utekaniners klor MINST en gång i månaden!

isafisa
0

klipper efter behov men det blir väl minst 1 gång i månaden men längre än så går det aldrig (innekanin)

poesi
0

Ca 1 gång i månaden tror jag. Kanske oftare på innekaninerna å ibland mer sällan på utekaninerna.

DEMNJA
0

Jag klipper nog ungefär som Wera, en gång varannan månad. Finns lixom inget att klippa om jag klipper oftare. Riskerar bara att klippa i pulpan då!Obestämd

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Underground]
0

Klipper en gång i månaden/varannan månad ungefär, men det beror på. Kontrollerar klorna varje/varannan dag i samband med borstningen och då brukar det hända att jag klipper lite klor samtidigt Glad

Jetaime
0

Jag klipper när det behövs… så har liksom inget bestämt så. En gång i månaden/varannan månad kanske? Beror lite på hur mycket dom sliter ner klorna själv också.

bunnyheart
0

Mina kaniner springer runt på betong golv och slipar sina klor där så det blir väl varannan månad :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

annaforsgren
0

jag klipper ca 1 gång i månaden:) Hellre för ofta än för sällan.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus