Några funderingar bara....
Har just läst i tråden om hur bra det är med information på ett vänligt sätt. Och håller självklart med till fullo. Men vad jag jag grubblat mycket på är min Twix. Alla ni som vet att han är ett lejon-varför sa ni inte det till mej INNAN jag parade honom med Sassa? Jag vet att ni sett min kull planering innan jag parade dom.
Och en sista fundering, innan man börjar skriva att en kanin ser ut att ha fällt av, kan man inte få be att komma och titta på kaninen, eller erbjuda sej att hjälpa till att avgöra saken?
Jag kan naturligtvis inte sälja deras ungar som teddys, men jag kan ju heller inte sälja dom som pekingar, för jag inbillar mej att köper man en peking så är det det man vill ha och inte en teddy. De alternativ som återstår är väl att sälja dom som pekingar med risk för att dom inte fäller av? Eller lång hårig dvärg vädur? Nå väl, jag har valt att sälja dom som långhåriga dvärgvädurar och skulle någon av dom fälla så betalar jag tillbaka hela köpesumman.

Jag har funderat en del på det där jag med. Jag vill ha "pekingar" men även om en förälder är lejon så är det ju ingen garanti för att ungarna kommer att bli det också så det kan lika väl bli fel att sälja dem som lejon som att sälja dem som teddy. Okey, inte riktigt samma sak om en teddyuppfödare köper en teddy som fäller till lejon, det kan ju verkligen förstöra en hel del, men visst kan det bli fel åt andra hållet också så jag tycker man ska informera där också, att det inte är säkert att de fäller något alls. De kan faktiskt förbli teddy och därmed kräva mer pälsvård.
Jag har själv köpt två damer som lejon, där ena föräldern fällt men med facit i hand hade jag nog letat efter ungar efter en lite tydligare lejonförälder, för just nu känns det inte som att de kommer att fälla. Det kommer de ju mycket troligt att göra i sinom tid, men jag kan inte tänka mig att de kommer fälla alls mycket. De är snart 6 månader gamla och visar än så länge inga tecken på att fälla och har enormt med päls och riktigt krävande pälsvård fortfarande. Självklart tycker jag ju jättemycket om dem ändå..! Så ingen tror någonting annat ;)
Men är man ute efter ett välpälsat lejon för att de är fluffiga och lika gosiga och fina som teddysar men kräver mindre pälsvård så kan det ju absolut bli helgalet för köparen även där.
Jag tar iallafall hem lilla Ronja :) Vi får väl se vad dom säger om Twix nere i Tyskland sen i sommar ^^