Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etiketthemsidor
Läst 1752 ggr
teddybaby
0

Blogg för kaninnördar (^.^)

Jag hade så ohyggligt tråkigt igår att jag bestämde mig för att skapa en djurblogg främst för min teddy men även för mina hamstrar.

Kika in där vettja! http://www.pongobunny.blogspot.com

Här kommer jag skriva om mina djur, visa mycket bilder, skriva om teddyväduren i övrigt, tipsa amatörer om kaninuppfödare osv. Kanske tycker jag det är jättekul och uppdaterar frekvent, kanske dör den ut. Vi får se!

Jag länkar/tipsar gärna om uppfödare, tanken är ju att folk som funderar på köpa kanin också ska kunna hitta "rätt". :)

Ps. Ni får självklart skriva in era bloggaddresser om ni har. Jag har säkert inte besökt allas bloggar.

Ljusta
0

Oj, vad den var fin :D Tycker om din design "chabby chic"! Du knäpper så fina bilder på din lilla Baby :)

Hoppas verkligen att den inte dör ut, alltid kul att läsa kaninbloggar tycker jag! Själv har jag ingen blogg, och har inte tid med någon heller… :(

Ljustadalens kaningård

teddybaby
0

Tack så himla mycket! Ja, det är ju det där med tiden… ;( Därför är jag rädd att bloggen kan dö, men om den blir läst så blir det också roligare! Tycker det är så roligt att prata om kaniner. ;)

Du får allt hojta om du skulle få för dig att skaffa en kaninblogg!

[Nallegardenskaniner]
0

Herrejösses så fin Baby är, man vill ju nästan komma och sno den lilla sötisen (a) ;)

jätte fin blogg också:D

teddybaby
0

Tack så mycket, det ska jag hälsa Baby! Dina kaniner är inte o leka med heller. :D Jag och Baby var nyss ute i naturen en stund, bildbomb på min blogg kommer alldeles snart. :D De är galet söta… ^^

[Nallegardenskaniner]
0

#4 haha gör så;) hihi (a) åh så kul, då ska jag hålla koll på din Blogg:D

[Nalle-]
0

Åh, vilken söt blogg! :D Den åker upp på favoriter bums. Funderar själv på att göra om min blogg till kaninblogg när jag väl fått hem en tuss ^^

poesi
0

Åh, supersöt blogg :D
Kan länka till min blogg, mest en massa foton. Inte bara på kaniner, men det kommer upp bilder på även dom lite nu & då. :)

http://idalinneaogren.blogg.se

teddybaby
0

Jättebra! ska kolla in den sen :D

Verkar som att de blir krångel på vissa datorer där alla bilder inte syns. Hm!? Hoppas att ni ser… :)

Strumpa
0

Jättefin blogg, gillar din design jättemycket och du har verkligen en supersöt lurvtuss!

(Du nämner kanin som "smågnagare" några gånger i bloggen, men de är inte gnagare utan hardjur. Sen tror jag inte att teddyvädur heter Teddywidder på engelska, dock heter det så på holländska. Ursäkta att jag påpekar det. Tyst)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

teddybaby
0

#9 Tack för din kommentar och  upplysning! Ett vanligt uttryck är "…kaniner och andra smågnagare" på djurmat tex, så jag har alltid tolkat det som att kaniner är smågnagare. :D

Angående vad teddyävdur heter på engelska så har jag sökt ivrigt efter att finna ordet utan resultat!

Strumpa
0

#10 Dvärgvädur heter iaf Holland Lop på engelska, men det är ju inte riktigt samma grej då teddyväduren inte är en godkänd ras. Tydligen kallas dvv fuchs för Cashmere Lop och Fuzzy Lop beroende på vilket engelsktalande land man kommer ifrån, men det är ju inte heller rätt. Knepigt det där Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

teddybaby
0

#11 I see! Teddyvädurar föds ju upp i Amerika så det måste finnas en benämning :)

[Underground]
0

Jättesöt blogg. Ska definitivt fortsätta läsa! Glad

teddybaby
0

#13 Tack, vad kul! En läsare, woho :D

teddybaby
0

Tidigare kunde inte vem som helst kommentera, men nu kan vem som helst göra det även om man har blogg eller inte.

Råkade ha en konstig inställning på bloggen. Oskyldig

breana
0

Snygg! Baby är galet gullig! :)