Lite OT - Annons
Hittade en så skrattretande annons:
Länk
*Fixade länken / Medarbetare.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Tycker synd om säljaren ifall den har köpt den som en teddyvädur!
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Det var då nått nytt "Korthårig teddyvädur" 
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#2 Haha :P Dock var den otroligt söt^^
medarbetare på allergier.ifokus .

#1 Jo det måste man ju faktiskt hålla med om, och det skulle inte förvåna mig om det skullle vara så.
#2 Exakt, det var min poäng
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com

Såg just den annonsen också!! 
Haha lite roligt faktiskt :P Korthårig Teddyvädur x) Men jättesöt var den 
Jag mailade henne och talade om att det inte är en teddyvädur, fick som svar:
"Jo, det är en teddyvädur. En korthårig. Det är en blandning mellan teddylejon eller vad den heter och vädur. Och den fick generna av mamman som var korthårig vädur."
Och jag mailade bilder en av mina gamla teddyvädurar för att hon skulle kunna se skillnad och skrev lite annat.
Som svar får jag:
_
"Alltså vad är ditt problem? Har jag ens frågat dig om något eller bett dig skicka bilder på din håriga råtta? Jag vet väl bäst själv vad min kanin är? Har ju stamtavla på den, och vet mycket väl vad min kanin är för ras. Stick och hacka på någon annan. I min annons i blocket skrev jag inte "snälla informera mig om onödig falsk information om min kanin" utan jag är ute efter någon som vill köpa honom, eller ta över honom. Så lägg din tid på annat."_
Så jäkla dumt. Jag var inte något sätt otrevlig men 99% av alla dom jag mailat ang. ex. sånt här blir sura och arga över att någon talar om att de inte alls är teddysar? Vad är folks problem egentligen!! Dessutom, håriga råtta? Ursäkta men det är ju så du vill att din kanin ska vara, en teddyvädur! 
ska med mejla henne och berätta det1 kanske om flera säger samma sak så ändrar hon sig?
OTROLIGT söt iallfall! < 3
Skall också mejla henne, som #8 säger om många säger samma sak kanske hon blir tyst ;)
Eller också bara mer irriterad och sur? ;)
Ska iaf. sluta maila henne, hon får väl tro det hon vill då… :/
#10 mja iochförsig… hon verkar vara vääldigt omogen, iallafall tycker jag att hon framstår som det i sina mail :/
Hej och håå fick en förklaring!
"jag har ingen aning om vad en "teddyvädur" som du säger är eller hur mycket mer den är värd. Jag säger bara att min är en teddyvädur, vädursteddy teddy/vädur blablabla. Det var något jag skrev för att mamman är vädur och pappan teddy. Precis som om jag haft en hund o mamman va schäfer och pappan labrador så hade jag skriviit schäferlabrador."
(Efter att hag skrivit att många skriver teddyvädur därför de tror det ger "status") Så pappan är teddyvädur enligt h-beviset men jag tvivlar dock på det, aldrig hört talas om att en teddyvädur gett en kanin helt utan man med en dvärgvädur eller är jag ute och cyklar? :) Pappan är antagligen lejonhuvad (dvärgävdur)? ^^
#12 njaee det låter väldigt fel :/ tror människan bara är okunnig :/
#13 Joo det är hon absolut, hon vart sur sen när jag bad henne att inte vara så otrevlig så fort någon "rättar" någon. Och så skrev hon:
"Men när jag vet att min kanin är si eller så och skriver en annons på blocket så vill jag inte ha svar från kaninpoliser som kommer och tror att dom vet vad min kanin är och inte är. Han kanske är en på miljonen som ser ut så. Du kan inte komma o tro att du vet något, när jag är säker på min sak."
Finns i så fall miljoner andra som tror som henne och som är "säker på sin sak" :)
åå herregud så iriterande 
när jag skrev till henne så sa hon bara att pappan va teddy :S
En kompis till mig mailade på kaninen och sa att det inte var så bra att skriva att kaninen är teddy när den inte är det för det "lurar" köpare, och hon fick detta till svar: "Du, Wera, Sara, Melina m.fl kan sluta skriva till mig om eran kunskap blablabla. Min kanin är en blandning. Mamman är vädur och pappan är teddy. Har papper från affären på exakt information"
#16 Hihi, papper från affären 
#16 Affären - låter som hon köpt i en djuraffär eller vad då?
#18 Som jag tolkar det låter det som om hon köpt kaninen från en djuraffär..
reagerade också på den där annonsen. Tror att hon inte vet vad hon pratar om. Och kaniner är ju inte som hundar :D. Det är stor skillnad tror dock att vi inte ska mejla henne mer jag tror vad som är rätt och fel och förhoppningsvis vet köparen skillnaden. En djur affär kan säga vad som helst bara för att få sålt den :(. Så är det i alla fall här där jag bor tyvärr.

Jag reagerade mest på att kaninen var en "den", könslös alltså………..:-( Kan ju vara logiskt rent språkmässigt att en teddy + vädur blir en teddyvädur…..:-)