Favoritfärg på kaninen?
Jag håller på att försöka lära mig alla namn på befintliga färger på teddyvädurar och att känna igen dem. Svårt! XD
Vilken färg föredrar ni mest respektive minst?
Själv föredrar jag ofta svart wienerbrokad, svart wienertecknad, och de flesta färger med wienertecknat/vita partier vid huvudet
Minst föredrar jag nog brun zobel och madagaskar, även om det finns riktigt fina undantag. :)
Nej, fy vad svårt det var det här!
Här älskar jag brun zobel utan tvekan mest ;) Brunzobel, ryss och vit rödögd är de färger jag tycker kommer till sin absoluta rätt på teddysar.
Helt klart minst havana. Inte för att jag inte gillar havana på teddysar, utan snarare att de renavlats så lite på havana så färgen är så ljus och inte kommer till sin rätta.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Just på Teddy så gör sej vitt helt klart kanon. Även förstärkta färger ur gulanlaget är fint och svart och blått.

Tycker om blå,japan, vitt och havanna :D < 3
På teddysar tycker jag det är riktigt snyggt med viltisabella, japantecknat, havana och vit blåögd. 
#1 Ska jag vara ärlig har jag inte sett brun zobel i verkligheten, men jag har sett många bilder på färgen där jag tyckt att färgen känts lite tråkig. ^^
#2 Håller med om vitt.
#5 Finns tusentals bilder på min bilddagbok, och även en del på min hemsida :) www.tussilagonskaniner.tk
Har du vägarna förbi sthlm/Uppsala någon gång är du välkommen att hälsa på! :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Haha lite ironi där för mina favvofärger är just madagaskar och zobel x) Den fägen jag gillar minst måste nog vara svart… det är jättefint egentligen men jag gillar lite olika färger på kaninen :)
#5 Viktoria, jag har ju en liten brun zobel tjej också ;)
Uj uj uj jag har ju massa favoritfärger. Men jag älskar zoblar, japan, vit rö, ryss och lite alla möjliga färger/teckningar.
Hmm.. Den färg jag gillar minst är nog vit bö, det är jättefint men en av de färger som jag gillar minst tror jag :)
#6 Gärna det! Mina föräldrar bor i sthlm. ^^
#7 Jo men det kan jag tänka mig för är inte de färgerna lite lika! Fast vissa madagaskar-färgade brukar se ut som små nallebjörnar (tror det är den färgen) och det är ju ohyggligt charmigt. :)
Sitter här och googlar - madagaskar otter gillar jag!
#9 Ja visst gör dem det litet grann :P Har en madagaskar hona här hemma som är jättefin, hon blev substitut när mamma ansåg att jag var förgammal för nallebjörnar ;)
#10 madagaskar otter är en jättefin färg verkligen! :)
#8 Haha, ja just det Tarja! Men syftar du på Bella eller Ällie?
Jag måste säga att jag tycker att Ällie är otroligt fin och just det där mörka vid ansiktet skulle jag själv gärna vilja ha om jag skaffar en till kanin i framtiden. Har försökt förstå vad det kallas, trodde det var det som kallades siames men det här är mycket mer komplicerat än jag trott…
#12 Ällie ;) Bella är viltzobel.
Dock är hon mycket finare nu, eftersom de flesta bilderna är tagna mitt i fällning :)
Madagaskar är underbart fin särskilt när den är brokad eller med winer tekning.
#8 D kanske är lite som jag- vilken färg som är finast? Den jag såg sist.
Jag tycker minst om havanna
#14 Madagaskar wienertecknat är sjukt snyggt 
Jag tycker nog mest om japantecknat i alla varianter, havanna (wiener, inte enfärgad), blå och de flesta färger i wienertecknat. Tycker även att viltfärger, speciellt viltgul och viltgrå är fina, men då med wienertecken :)
Minst tycker jag nog om vit blåögd, vit rödögd och enfärgat svart.
Fast egentligen är alla teddysar fina tycker jag, så det är jättesvårt att välja färg.
Ljustadalens kaningård
Har många favorit färger när det gäller teddysar!
Men vit blåögd, blå wienertecknade är nog sött.. även "siames" är snyggt :D ( har en zobelsiames brun här hemma.. :D )
Med vänlig hälsning,
Jenny
#17 Jag tror att det är sobelsiames som är en av mina favoriter också :)
#18: Vad kul :D
Med vänlig hälsning,
Jenny
Vit rödögda, brun zobel och zobelsiameser är dom färger jag tycker gör sig bäst på teddy.
Svart, havana och blått tycker jag är minst snygg eftersom färgerna blir så bleka.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
På teddysar gillar jag ryss, madagaskar, zobelsiameser, viltblå, blå otter & madagaskar otter. Isabella, vit bö & brokat/mantlat är också fint. Så svårt haha. Svart/vit japan är också super fint.
Minst är nog -främst mörk- brunzobel och svart.
Tycker om nästan alla färger på teddysar faktiskt. Men gillar mycket zobelsiames, viltsiames och zoblar, ryssar.. :)
Finns ingen färg jag hatar, dom flesta brukar vara helt okej på teddysar :p mer eller mindre.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Japan och blå wienertycker jag nog är bland det finaste ^^ Men i princip alla färger gör sig bra på teddy! Men iofs kan jag tycka det är lite tråkigt med hevsvart eller helvit.
Älskar otter och white i alla dess färger, även japantecknat, vit blåögd/rödögd, viltgrått och rysstecknat.
Den enda färgen som jag ogillar är nog mörk madagaskar, ljusare madagaskar kan vara riktigt fint.