Nästa års avelsplan?
Hur ser det ut nästa år för eran teddyavel?
Vilka ska ni para, ska ni importera m.m Skriv allting ;)
Kommer få mina första helteddykullar och förhoppningsvis alla wienerfria :) Har inte planerat in exakt när jag kommer ta kullarna eller vem som kommer få sin kull först osv. Det beror på en massa, men det blir troligen till våren, och Holly och Billie kommer iallafall få varsen kull tillsammans med Bosse :)
_
Tussilagon´s The Best Thing ? Tussilagon´s Reason To Believe
_Parningsdatum: Ej bestämt än
Födelsedatum: -
Leveransdatum: -
Ras/pälstyp: Teddyvädur, teddy
Tänkbara färger: Brun och blå zobel, viltzobelsiames, viltzobel, rysstecknat, vit rödögt, isabella otter, japan, viltjapan, osvosv.
_Tussilagon´s The Best Thing _ ? _Tussilagon´s Heaven Here
_Parningsdatum: Ej bestämt än
Födelsedatum: -
Leveransdatum: -
Ras/pälstyp: Teddyvädur, teddy
Tänkbara färger: Brun och blå zobel, rysstecknat, vit rödögt, madagaskar otter, isabella otter, japan, viltjapan, osvosv.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag skall ta en kull på min kanin Nellie i sommar. Kommer bli helteddysar, och förhoppningsvis wienerfria, förväntade färger är madagaskar.
Ska bara hitta en passande hane i madagaskar först. Skulle vilja sätta ihop henne med någon i april-mars helst. :)

Silvernattens kaniner
kommer ta kullar så fort jag fått tag på en hona :) Kommer bli dvärgteddy.
#3 Vad är det för dvärgteddy du fått tag i? Finns så få här i sverige så väldigt nyfiken!
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Jag får förhoppningsvis hem tre teddyvädurar från tyskland i vår om allt går som det ska. Två honor, en japan g/s och en helsvart + en madagaskar kille.
Sen kommer jag att få två helteddykullar efter Sassa och Twix + Hailey och ev. Twix
Så har jag en vit rödögd tös som ska ha en kull innan hon blir för gammal, men dom säljer jag nog som lejon eftersom hon är så ung.
#5 Madagaskar<3
Som ni säker alla vet så är det ju Paddington + Nellie som gäller i sommar ;) Haha jag kan inte vara tyst :O
2010 är mitt mål att få fram en stadig grupp med brun zobel/vit rö/ryss som jag kan använda till 2011. Detta år är det de enda målet jag har. Nästa år är det kropparna jag ska satsa på. Jag har dock helst inte mer än 6 vuxna teddyvädurar åt gången då jag är den enda som tar hand om kaninerna, och är ruggigt noga med pälsen.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#7 Lollos kaniner är i riktig toppform, det kan jag lova! Ursnygga och urmysiga verkligen 
# så sant som det är sagt, Nellie är verkligen jättefin och lugn till temperamentet och har så jämn och fin päls ^^