Mina nya burar
För snart 2 veckor sen var jag och köpte 2 st 3-facksburar. Fick ge 300 kr st för dom. Skicket var inte jättebra så fick slita rätt hårt med att rengöra och slipa i 2 dagar. Men nu är dom rätt fina. Bara ett fack som ska slipas kvar.
Har flyttat på gångjärnen på en bur och satt upp påshållare som höhållare. På golvet och 15 cm upp är det en fastbränd gummimatta. Nog det bästa jag har vart med om!
Ska tapetsera inuti och lacka nästa år när det torkar lite bättre.
Måtten i varje fack är 120x60x65 cm i den större och 95x60x65 cm i den mindre.
Den här bilden tog jag innan jag började rengöra.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Stora buren efter rengöringen. Lite bättre men inte helt bra. Målade ett fack som ni ser men tog sån tid för det att torka så ville inte måla fler iår.
I den här buren bor 6 honor. 2 i varje fack. Var lite pyssel att välja vilka som skulle bo ihop. Alla har bott i en stor grupp innan.
Den mindre buren ser ut såhär. Här innan rengöringen. Man öppnade dörrarna nedåt.
Såhär blev den mindre buren efter rengöringen. Har slipning av mittenfacket kvar som ni ser
Här bor hanarna. Passade superbra. Har extra starka lås här, dels haspar och sen en metallplatta som man låser fast dörren med. Inredningen är inte jättebra men såfort pengarna kommer blir det lite nytt.
Den här buren fick jag på köpet
Dom skulle elda upp den annars. Den var riktigt vidrig i så fick hälla på massor av kokande vatten och skrapa loss allt äckel. På med lite des.medel så var den duglig. Först bodde småflickorna här men flyttade hit Liva istället.
Oj, vad bra det blev! Eller kommer att bli sen till våren/sommaren då du målar dem… Inte alls tokigt att få tag i så pass billiga burar :)
Plastmatta på golvet är super!
Ljustadalens kaningård
#5 Tack. Nej de va bra pris och inte allt för långt hemifrån heller. Ska tapetsera i burarna istället för att måla. Sen lägga båtlack som skydd. Blir nog grymt.
Men fy vilka burar innan slipning! Nu är dom ju super mkt bättre Madde
härligt. Jag älskar att se före och efter bilder, hehe 
#7 Ja inte var dom speciellt trevliga inte. Men mycket bättre sen. Himla skönt med fackburar fast kaninerna saknar nog sin stooora bur.
Vilket bra pris på burarna, även fast dom inte var i så bra skick.
Nu ser det ju mkt mkt bättre ut. Toppen! :D Hihi.
Bra jobb du gjort med dom! :D