Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 991 ggr
Utsiktens
0

Lite otur med dvärgteddy-kull

Hej! Förra måndagen fick min teddyhona Joke 7st bebisar. Alla såg friska ut första dagen och jag var överlycklig. Sedan märkte jag att en av ungarna blev allt mindre än dom andra. Jag antog att det var något fel på ungen, men jag ville ändå försöka. Så jag for till veterinären och köpte kattmjölk för att ge ungen en chans.

När jag sedan skulle mata den för första gången så kollade jag om det var något fel med munnen, och då såg jag att den saknade tänder. Då förstod jag att nått var fel, och på kvällen hade Joke(mamman) ätit upp den…

Efter det har allt gått hur bra som helst, tills igår då jag kollade på dom. Då såg jag att en av ungarna hade trasslat in sig i pälsen som Joke så fint bäddat med. Jag tog upp den och det visade sig att tassen var "död".. Jag visste absolut inte vad jag skulle göra utan tårarna bara spruta. Som tur var var två av mina kompisar hemma hos mig, så dom fick ta över och försökte få loss pälsen. Men den satt så hårt in i tassen.

Jag gick in och ringde världens bästa Louise. I början kunde jag knappt säga ett ord utan tårarna tog över. Jag visste helt ärligt inte vad jag skulle ta mig till. Men tillslut kunde jag i alla fall berätta allt för henne. Tack för att du alltid lyssnar gumman! ?

Jag visste att ungen led och jag ville verkligen inte att den skulle göra det, så avlivning var det bästa alternativet jag kunde hitta. Men min mamma och pappa var/är i Estland och ingen av oss här hemma skulle klara av att avliva den lilla bebisen. Idag åkte vi till veterinären med den och dom skulle få låta den somna in. Medan jag väntade på att dom skulle göra iordning allt strök jag ungen försiktigt på ryggen, huvudet osv, i bebisens sista minuter. Tillslut fick vi gå in i rummet.

Hon sa att de skulle ge lillen en överdos och att den sakta skulle somna in. Hon gav sprutan och la den på handduken som jag hade med. Jag strök på bebisens rygg in i det sista och kände hur tårarna börja komma. Sen var allt över för lillen. Och ska hamna på Djurvilan (kyrkogård för djur typ).

Louise har fått mig att inse att jag ska glädjas med att jag har dom andra ungarna, som faktist är fem stycken! Så nu hoppas jag att alla dvärgteddy bebisarna klarar sig :)

Var bara tvungen att skriva av mig lite…

Shilou
0

Åh, så tragiskt och sorgligt. Gråter Jag förstår verkligen hur du känner det, har själv för ca två veckor sedan förlorat två små kaninungar som bara blev 1,5 dygn gamla. Håller tummarna för att det går vägen för dig nu…

Jetaime
0

Usch jobbigt med dom andra två, men du får tänka på dom fem som är kvar :)<3

Saphir
0

Usch vad tråkigt :( R.I.P ungarna men du har ju fem jättefina ungar kvar :)

SagaoAlfred
0

Åh Hanna. Det är aldrig aldrig roligt när sånt händer, och jag förstår att du blev jätteledsen och din panik. Men, som de andra säger. Tänk på dom fem som är kvar och försök att glädjas åt de. :D

Tarja
0

Nej men gud så tråkigt Rynkar på näsan <3
Men nu får du pyssla om de 5 lite extra mycket och så önskar vi dig stort lycka till med de 5 som finns kvar :') <3

Lurvas
0

En gammal tråd men vill ändå skriva lite. Jag har läst att angorauppfödare i usa klipper ullen försiktigt som honan boat med, just för att undvika att ungarna fastnar i den.

Så jätte trist för dej.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Trasdockaa
0

# Det gör även vi angorauppfödare här i sverige :) Dock brukade jag (och även många andra som hållt på med angora) klippa ner honan precis innan parning, och på så sätt brukar inte pälsen vara så hemskt lång vid födsel. Lite OT på angoror här dock :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)