Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1194 ggr
KexChoklad
0

Trött på detta!

Jag börjar bli enormt trött på vissa människor som håller på på detta viset! Fick just detta gästboksinlägget på min föredetta hemsida :

Din kanin uppfödning suger!:S , Du är dum! , PS : Du känner inte mig jag bor i malmö (Y)

ucsh säger jag bara! Desutom , att skriva anonymt är bara så fegt! det värsta är att jag tror att detta är nån jag känner trottsallt.. känner igen skrivsättet osv .

vem mer är trött på sånna här komentarer ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

teddybaby
0

Jag har bloggat i många år om framför allt mode- och stil. Av någon anledning har jag blivit förskonad skiten om man jämför med det hat-regn som ständigt pågår i bloggvärlden mot olika bloggare. Det är mobbning som sker från dataskärm till dataskärm, och allt jag kan säga är det här:

Personen i fråga VILL att du ska bli arg. Personen i fråga VILL att du ska gå runt och tänka på och undra vem det kan vara som skrivit det. Personen VILL att du ska sluta med din fina uppfödning, att du ska tycka att det är så pass jobbigt så att du ger upp.

Alla handlingar man begår begås av en orsak. Tänk på det. Och tänk på om du vill att den anonyma personen ska få förstöra din dag. Jag vet att det är svårt att inte ta åt sig skiten! Men det här kommer man aldrig att komma ifrån. Enda sättet att komma ifrån detta är genom lagändringar…

Ett hett tips är att aldrig besvara en elak kommentar. Då tröttnar dem.

:)

[Caaassie]
0

Sådant är så jävla barnsligt! Och det värsta är att de inte står för vad de säger heller eftersom elaka kommentarer ALLTID är från anonyma. Jag har aldrig råkat ut för sådant tror jag men jag kan tänka mig att man måste bli ganska ledsen.

Men bry dig inte om det, människor som måste skriva sånt mår inte så bra själva och ja, de är misslyckade och patetiska hela bunten :)

Sedan kan jag inte förstå hur man kan sitta och skriva att en kaninuppfödning kan suga. Hallå skaffa ett liv era idiotiska salladshuvuden!?

[veralera]
0

Ja jag är också så jävla trött på sånt. Dels får jag sånt hela tiden eftersom jag är 17årig mamma, dels också för att jag är 17årig mamma med sexton djur (och kommer ha över 20 i veckan för får in akuthems vanvårdade djur från två ställen…).

Folk säger att jag är en dålig mamma för att jag är ung och folk (som varken känner mig eller själv har någon djurvana för den delen) säger att jag är dålig djurägare för att jag har mer djur än vad jag har tid med.
Jag har inte alls mer djur än vad jag har tid med, alla mina djur får den uppmärksamhet och omvårdnad de behöver varje dag och jag försöker att alla ska få hoppa fritt varje dag i helst en timme, minst. Allt handlar ju bara om prioriteringar, istället för att festa eller titta på Greys Anatomi så spenderar jag tid med mina djur.

Sjomoren
0

Så otroligt dumt och fegt! Vad har du för Gästbok? Börja logga IP nummer så kan du se vart pesonen som skriver bor :)

MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

Rorosjons
0

#4 Om jag ej misstagit mej kan man även anmäla personen ifråga om man har IP adressen? Det är ju trots allt olagligt med mobbning och personen bör ställas inför rätta även om det trots allt är väldigt sällan sådant händer.

Sjomoren
0

#5 jo det stämmer :) Jag fick ett lika barnsligt som taskigt inlägg i min gästbok och ringde internet leverantören till personen i fråga vilket man enkelt får tag på när man har ett IPnummer. Blev väldigt förvånad när jag fick veta vem det var.. ställde henne inte mot väggen men då vet man iallafall vart man har folk..

MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

Trasdockaa
0

#6 Då skulle du se alla idiotiska inlägg vi fått på teddyklubbens blogg. Herre gud… När det visade sig att det ffa var en "teddy"-uppfödare här i uppsala som skrivit massa idiotiska inlägg så som

"fy vad fult med era enfärgade kaniner"

"att ni ens får de kaninerna sålda"

Etc.

Blir man ju mer än förvånad. Men man ska självklart välja sina fajter det har du rätt i Martina. Ibland är det inte ens värt att ställa folk mot väggen, det hjälper inte vilket fall *suck*.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

teddybaby
0

tråkigt nog kan man däremot inte anmäla personen. Eller självklart kan du göra anmälan, men inget händer. :/ vi är inte där ännu, lagmässigt så att säga…

Tarja
0

#7 Samma uppfödare smutskastar min gästbok med massa fula kommentarer.. Hon har skrivit om oss (vi på teddykaniner) på sin hemsida också såg jag.

[veralera]
0

#7 #9 Vilken uppfödare är det? Och vad är hennes hemsida? (är bara nyfiken på hur en avundsjuk kaninuppfödare ser ut…)

Tarkie
0

#9 Och allt det där har gjort att jag inte kommer skriva på forum längre.