Hane önskas låna/köpa
Söker en "äkta" Teddyvädurshane att låna för att para med min hona…allternativt köpa om det är aktuellt
Min hona är teddy och wienertecknad
Gärna Wienertecknad (helst) eller vit blåögd
vid lån av hane vill jag veta vad det kostar hur ni vill lägga upp det hela ,om hanen ska till mig eller om honan ska till er.
Jag bor i småland men kan åka en bit
Norrland är dock för långt

Tarkan får en kull, men inte förrens i vår tror jag. Har för mig att det kanske blir något wienertecknat där… ;D
SYND att min vit blåögde pojk antagligen är teddy/lejon =(
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Är du medlem i wienerteddyklubben?
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#1 ja de va ju synd med din pojk…vem e Tarkan?
#2 Nä…måste man det?

# 1 Du hade använt en hane som heter Rammel… vad är det för någon ? 
#5 Kan svara istället för Celine. Rammel finns hos Ewa, Färjbackens, och är en havanna wienertecknad hane som är importerad. 3 år så garanterat teddy.
Ljustadalens kaningård
#3 Nejdå absolut inte! :) Men både Twinklys, Je T'aimes och Granlundas har wienerfria riktiga teddyhanar i skåne. Om det verkligen krisar att få fram mer garanterade teddysar är det först och främst wienerklubben som har förtur på de wienerfria eftersom de följer samma rasstandard som teddyklubben.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#3 Jag tror han heter Tarkan eller kanske Tarkie här på forumet, du kan ju Pm:a honom =)
#6 det stämmer bra =D
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Snälla ni tänk på vad tråden handlar om! Att hålla på att småbråka om vem av föräldrarna en unge är lik hör inte till trådskaparens fråga… Ta sånt via PM om ni vill reda ut det.
Jag rensar upp i tråden nu.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

#2 Tack för tipsen… Kanske ska gå med i wienerklubben
Har man företräde att få använda medlemmarnas hanar då??
Elle r vad menar du med de Wienerfria?? man får väl inte blanda ?
Har mailat färgbackens
#24 Vi Wienerklubben lånar ut hanar till varandra (i de flesta fall) iom att vi stöder en fortsatt utveckling av Teddyväduren. Just nu finns det dock många där som är osäkra teddys då fler och fler fäller av. Man får leta noga.
Tror att Louise menar att det finns så få äkta Teddyvädurar här i Sverige, och om man avlar mot samma mål, dvs en standardiserad typ av Teddyvädur så är det ok att låna ut wienerfria till wieneraveln. Alternativet kan annars vara att man avlar på en hane som fäller av och då har ju aveln gått bakåt. Så vi i de olika klubbarna hjälps åt och samarbetar så gott vi kan då utbudet på bra teddys inte är så stort ännu :)
Ljustadalens kaningård

Jag är faktist medlem i wienerteddy klubben ^^ visste inte att man kunde låna hanar där igenom
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
#26 Oj, vill du forsätta att vara medlem? Tog bort dig fö ett tag sen då jag hörde att du inte skulle hålla på med teddy… Säg till om du vill fortsätta så sätter jag tillbaka dig på stört!
Jo vi är en del som lånar ut hanar till avel, gå in på de olika hemsidorna så får du se. Fast vi "hyr" ju ut hanar, eller tar en parning eller unge som betalning. Teddyregistret håller på att fyllas på där så att det blir lite som Teddyklubben har, men det är inte klart än…
Detta var lite off topic…
Ljustadalens kaningård

#27 Du får gärna sätta tbx mig om du har lust :) neejj självklart får ju den som lånar ut nånting för det :)
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

# Jaha då förstår jag!! Det är ju sant att det är bättre ta en wienerfri äkta en en tveksam teddy som är wienertecknad…ska kolla lite på de i skåne då
Jag är Tarkan "Tarkie"..
Ja jag får ev en wienerfri kull i vår. Där det kan dyka upp wiener. Som Louise skrev över så har medlemmar i wienerklubben förtur isånnafall.

nu förstår jag inte…får du en wienerfri kull,där det kan dyka upp wienertecknat?? Jag trodde att wienerfri var icke wienertecknat…
Har du någon hemsida?
Haha.. Jadu..
Hon är fenotypisk wienerfri (inte synligt på henne). Kullen jag kommer ta är med en ren hane och kullen ska ge wienerfria teddysar. Men om hon nu är wiener så kan det dyka upp.

OK! fattar…
Hemsida?
#33 Har ingen.. Ska nog fixa kanske…