*Sjömorens bildtråd*
Välkommen till Sjömorens personliga bildtråd! här laddar jag upp bilder från kaningården och mina älskade kaniner <3 Kommentera gärna! Mer om oss hittar du på:
www.sjomorenskaniner.se och http://sjomorenskanin.bilddagboken.se
* publicera inte dina bilder i min bildtråd tack, det här är min personliga. Men följ gärna mitt exempel och starta en personlig bildtråd med dina kaniner (=
* Kopiera inte mina bilder tack! fråga om du behöver låna någon: sjomorenskaniner@live.se <3
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
Fotograferade min princessa Dimma idag, Hon är vit blåögd, teddydvärgvädur med full teddypäls! :) Född den 7 Maj 2008 så hon är över 1½ år nu <3
Såhär möts man för det mesta av Disa <3 så fort dörren åker upp kikar hon ut och vill komma upp i famnen och få allas uppmärksamhet :') Kommer verkligen sakna mitt lilla charmtroll, min allra första teddy och dessutom favoritfärgen min.. madagaskar wiener blåögd <3 åh. tillsalu 400:-
Dimma igen! Ibland tror man nästan att henens långa fluffiga päls bara ska blåsabort med vinden.. det är verkligen häftigt hur fluffig hon är <3 min boll. <3 på bilden håller hon på och tvättar sig.. eller försöker göra en kullerbytta? svårt att avgöra (a)
Camommile är nog lika lustig som nyfiken.. Såfort hon fått maten tar hon det största bladet som finns att söka, drar med det hängandes i munnen hela vägen fram till burdörren och sätter sig så långt ut det bara går, just så pass att hon trillar ut genom dörröppningen så hon kan se ut över allt som händer, min sötpaj <3
Idag parade jag Dimma med Taipan! Ungarna lär bli blåögda allihop och förhoppningsvis mycket wienertecknat och någon vit blåögd! (= Blir leveransklara lagom till julafton och kommer säljas som julklappar! <3 Ska spara en vit blåögd hona för att jobba vidare på mitt vit blåögda led :') åh vad roligt!
#5 va roligt att du har parat dem nu! :) lär bli helt underbara ungar.
lägg upp en bild på melvins mamma också. underbara gosan! <3 hihi.

Åh alldeles underbara allihop <3(a) Har inte sett några nya bilder på Camomille förrän nu :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Du tar så fina bilder Martina! <3
Taipans och dimmas kull kommer bli underbara! :)
# 6 Ja det kommer bli en toppenkull, längtar så efter dessa små :') Oj jag har ju tusentals bilder på Gosan, mitt charmtroll! Laddar upp så snart jag kommer hem igen <3 Men visst är Melle förvånansvärt lik Taipan? :')
#7 Jo jag har varit dålig på att uppdatera bilder just nu, men ska in med bilder på främst Camomille, Gosan & Oboy.. det har varit lite uppladdat från dem på sistone trots att jag har så mycket nya bilder på dem (a)
#8 Tack Josefin <3 hur går det med allt? Jag har "klicktränat" mina kaniner att poséra framför kameran :) Det är inte så svårt om man kan tekniken, ska kanske bli Medarbetare på teddykaniner.ifokus och då ska jag lägga upp en artikel om hur man gör! (=
Men sötpajen då.. inte kan man äta löv heller?! Ibland kan jag inte sluta le åt allt tokigt mina kaniner har för sig (a) och när man för ovanlighetens skull får med något på bild (= ni är helt underbara. <3
Kan man vara sötare? Taipan har mer eller mindre lagt beslag på Dimma nu x) så fort han hör ett ljud reser han sig upp på bakbenen och ser sig omkring eller börjar hoppa runt henne och humma för att sedan lägga sig ner beredvid henne och slicka henne i ansitket! vet inte hur många gånger han pussat på dimma idag.. har aldrig sett honom så till sig i en tjej förut :') underbart <3
Åh vad söta de är dina kaniner :) Skulle gärna köpt en av avkommorna efter Dimma/Taipan då de kommer att bli teddy, men har ingen plats just nu… (tror jag :/)
Ljustadalens kaningård
#9 Haha, jag har också tänkt på det. Men dom är väl inte släkt alls va? Eller.. var Gosan & Taipan släkt?
Dom är så fina dina gosbollar. Å dom är ju ännu finare irl! :')
Längtar tills vi kommer och hälsar på nästa gång, eller tills du kommer hit. <3
#12 Tack så mycket helene :') är väldigt stolta över dessa två så längtar verkligen efter deras små nu <3 Jag vet hur det känns, måste sälja två av mina innan jag kan ta hem de där härliga importerna jag pratar så mycket om..
#13 Jo Gosans mormor är Taipans Mamma så att para Mellebus och en unge ur denna kull skulle få samma mormors och mormors mor :/ det är väldigt långt bort men jag skulle hellre låta dig få första ting på kullen när mina importer kommer :)
Ja ni måste komma hit snaart, ni är ju bara så upptagna jämt (a) men jag kommer annars på söndag till dig? <3
Här kommer en bild på Dimma med sin "lillasyster" Gosan :') dom är inte besläktade någonstans men de trivs så bra tillsamans, när Gosan kom till oss fick hon bo med Dimma först för de gick knappt att skiljas åt <3
#14 Okej. :) Jag har inte tänkt att köpa någon mer kanin nu iaf. De 8 vi har räcker så bra så, har varken tid eller plats med några fler. Våra utekaniner börjar ju bli lite till åren så jag har tänkt att köpa en till förns när någon av de dör. Vilket jag hoppas att dom inte gör än på några år förståss. :D
Haha, jaa. Men du får jättegärna komma hit på söndag om du vill. Tar du med dig några hinder då också? För vi har ju bara 4 st..
Malin slutar klockan 04.00 på söndagmorgon och ska väl sova till ca. 13.00 och börjar 15.30 igen, men om du kan komma nån gång däremellan så passar det super! =D
Ja men justdet, ibland glömmer jag bort hur många ni har.. vilken lyx med både lägenhet och kaniner :)
Ja jag tar med mig hindren i så fall! Emils flyg går klockan 4 tror jag.. tänkte säga hejdå till honom så det passar bra om jag inte behöver vara med honom något.. gud vad jag kommer sakna honom :(
Dina kaniner är jättefina! Disa är min favorit -vilket charmtroll. 
#9 Det går bra här, Virre har kanske hittat ett jättebra hem! =) Var å hälsade på Blackie och Billie idag, dom har blivit så stora och vackra! Vi ska vara stolta över dom <3. Va spännande, du måste visa mig också! Jag har bara lärt Breana "hopp upp" och komma på inkallning :)
#17 vad rar du är Therese :') Disa var min första teddy, det känns som ett hål i hjärtat att hon inte kan få några ungar :/
#20 Nej vad roligt! hur hade Blackie det - har hon fortfarande superfluffig päls? som jag ångrar att jag inte sparade henne, otroligt söta hela kullen var de <3 Vad kul att du lärt henne några trick! :D
Om sommrarna tar vi emot besök på gården, både vuxna och barn i alla åldrar brukar komma förbi. speciellt roligt är det för de barn som inte har möjlighet att ha husdjur hemma. Rekomenderar starkt det här för andra uppfödare! även om man inte får sälja några kaniner så är det en fin sak att göra och barnen blir så himla glada :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en film om Sjömorens Casper "Melwin" som ida så fint har gjort! saknar honom väldigt mycket emellanåt men han kunde inte ha fått ett bättre hem. <3
#23 Hihi, min älskling. :')
Och du vet hur otroligt glad jag är över att jag fick köpa honom av dig gumman! <3
#22 Vi har öppen kaningård här. Dvs. det är lås på burarna, men alla har möjlighet att hälsa på dem året runt och dygnet runt och mata med gräs. Dock mest dagisgrupper och barnfamiljer som är här om dagarna. Men bor mitt i sthlm så det är lätt för alla att komma hit, annat nu när vi flyttat till Uppsala. Nu står de här på hästgården med alla hästtjejer som spenderar tid vid burarna istället :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#24 han är så otroligt fin Ida, det känns iallafall jättebra att han fick komma till dig! <3
#25 Nej vad fint det låter Lollo :) Jag bor på landet och behöver inte låsa burarna men i Umeå vet jag några som låser om sig, känns nog bra så inget kan hända dem också. Har ni hyrt in er på ett stall eller? har ju sett bilder på dina fina burar men trodde de stod på en tomt (=
#25 Hos Lollo är det verkligen supermysigt :)
Hos oss har vi haft en del besökare från andra länder, det är superroligt :)
Taipan äter säsongens första jordgubbe! Hans namn uttalas Tajpän (jättekul att ni skriver och frågar) :) Dock var det väldigt blött i gräset den dagen, gud vad jag fick torka och borsta honom efter det där :') <3
#27 ja jag hör ju det :') har även sett en del mysiga bilden från er <3 Vad spännande! jag har haft besök av en tjej från Tjeckien, Lenka. Hon var en utbytesstudent och bodde hos oss i en vecka (=

#28 Gott, gott. Min vill inte ens testa äta jordgubbe X)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
#29 Aha! Vad roligt :)
Vi har haft besök från England, Finland & Irland och så folk från Sverige såklart :)
#30 va vill hon inte? både mamma, pappa och bror älskar dem <3
#31 nej vad roligt! nästa gång jag är i närheten så kikar jag in <3
#32 jag vill också hälsa på Tarja! vi borde ta oss en tripp dit nån gång Martina! <3 Synd att det är så dyrt bara..
#33 aboslut Ida, hänger gärna på då <3 skulle bland annat vilja låna en av dina hanar tarja, efter honan jag tänker spara mellan Dimmas och Taipans kull <3
En fluffig Dimma i sin bur (vintertid) är så himla glad att jag har henne, mammsen <3
Somsagt brukade Taipan sova i min säng förut (a) han är väldigt go och mysig och brukade hoppa ner för att gå på toa i sin bur men ja.. jag fick inte ha honom i sängen för emil när vi blev tillsammans <3
En till bild på lilla tajpan <3
#21 Hon har det bra. Tyvärr så tröttnade Billie på henne så nu bor dom i olika burar. Ja, hon är fortfarande jättefluffig! =) Ångrar jättemycket att du inte fick spara henne. Hon hade fått det toppen hos dej <3. Vi får helt enkelt para Breana och Taipan igen =D Om inte Taipan blir alltför kär i Dimma ;)
#28 Haha! Det förklarar varför hela kullen var heltokiga i jordjubbar. Malin och jag låg på gräset och åt. Det slutade med att alla ungar satt på oss för att få smaka lite <3 :)
#38 nej vad synd att de inte gick ihop, men det är så individuellt men hon ska ha kvar båda ändå? (a) ja gud ja, kan sitta och se på hennes bilder hur länge som helst! Taipans ungar blir alltid så himla fina, så det borde vi absolut göra! (=
hihi det har dom fått av pappa pan :') grymt söta <3
Plockade massa äpplen till kaninerna hos Emil och hängde dem sedan på ett snöre, några av kaninerna lekte mest med dem, det är ett bra tips på enkel aktivering (=
#39 Jodå, båda ska bo kvar. Men om dom skulle ändra sig så vet du att jag ringer dej! =) Hon är riktigt vacker :). Bilderna när Taipan är i din säng är så söta!
Ida hade förfrågningar till bilder på Gosan, här kommer de! :) Fortfarande inte säker på hennes päls.. både mamma & pappa har fällt och bror är peking :/ Gosan är över ett år nu och har tät fin päls men jag kan nog inte säga säkert förrens hon är över 1 ½ <3
Det är så fruktansvärt gulligt att se Dimma och Taipan tillsammans.. de sitter timmar och bara myser tillsammans, ett evigt pussande på Dimma blev det idag och jag hann ta massor med bilder :') mina kelgrisar <3
KOMMENTERA! ??? :)
#42 finaste gosan! <3 <3
jag vill hälsa på dig snaaart igen å gosa med alla igen ju!

Vad fina alla är! :)
Jag är sjukt sugen på en utav ungarna ur din kommande kull, har mejlat dig om det!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#43 Nej, va gulligt! =) Är så sugen på en hona ur deras kull, tyvärr så tycker inte mamma och pappa samma sak… :( Men du verkar ju redan ha lång kö? =) <3
Taipan är ju Lejon? Ser man tydligt på säng bilden. Kjolen sticker ut ;)
Skulle du kunna skicka en bättre bild ^^?
För du köpte Taipan vuxen från Maja? Eller tänker jag på fel kanin? Men hon skrev att han var lejon.. Om det nu är han. För den hette också Taipan :)
Sjömoren, jag måste säg att dina bebisar är otroliga! Älskar pussbilden. Jag hoppas min Baby får träffa kvinnan i sitt liv nån gång han också. ;D
Jag har bara haft Baby i en vecka, och han har redan spenderat en del tid i min säng. Andra dagen så kissa han, men nu har han inte gjort det eftersom att han förmodligen inte behövt. :P Hoppas att baby också lär sig att inte kissa i sängen. Coolt att han gick till sin bur för att uträtta sina behov, Baby har inte riktigt förstått hur han ska gå in och ut ur sin bur ännu… knepigt att lära de allt!:D
#48 nejnej det är han absolut inte :) Det är skuggor från täcket som gör att det ser så ut, har många bätte bilder mejla bara sjomorenskaniner@live.se :)
#49 Vad rar du är :) Baby låter helt otroligt, förstår att du älskar honom. Ja visst är det fashinerande! Det gick fortare att få mina kaniner att bli rumsrena och gå på lådan än vår katt^^

#42 Gosan ser ut att ha fällt av på bilden :)
Ja men Gosan är inte teddy :) Hennes föräldrar är båda peking (överpälsade lejon) och hon är själv peking (genetiskt lejon men ser för ett otränat öga ut som en teddy, väldigt fluffig.)
Har bara tagit en kull med henne, med en teddypälsad hane. De ungarna kommer bli peking eller teddy men såldes till kel :)
#52 Så du är helt säker på att Gosan är lejon nu? Attans, då kommer ju förmodligen Melle att fälla också. Hoppas att han blir väldigt välpälsad iaf. Just nu har han ju väldigt mycket päls. :P
Fortfarande. Är det Taipan som Maja hade ;)?
#53 Ja :/ Det har varit väldigt svårt att se på henne eftersom hon är så pass pälsad men den är inte precis lika tät på ryggen som resten av kroppen men längden varierar från 3,5 till 4cm så även fast hon inte är teddy är hon fortfarande fluffig. Det kommer ju ganska smygandes när kaninen fäller men nu är jag iallafall säker på att hon inte är teddy så jag kan inte lova att melle blir det men somsagt antingen blir han det eller väldigt välpälsat lejon/peking.
Och det känns så tråkigt :/ gosan som är så himla go! men har hittat en familj som är jättesugna på henne så hon kommer nog att flytta dit, om du vill komma och se på henne kan jag vänta ett tag så du får se hur melles päls "i värsta fall" kommer att bli :)
puss!
#55 Jaa.. Jag förstår det.
Känns lite trist måste jag medge, eftersom det var en teddy jag ville ha när jag köpte Melvin, men det är ju inte så mkt att göra åt..
Jag älskar ju honom för den han är, inte för vilken päls han har & ångrar inte mitt köp för det. Även fast det känns väldigt tråkigt som sagt var.
Ja, jag vill ju åka till dig snart igen gumman! <3 Så det skulle vara jätteroligt om Gosan är kvar hos dig då så jag får kika lite närmare på hennes päls osv, men om de som vill ha henne vill köpa henne innan så sälj henne du. <3
#56 Ja jag är jätteledsen för din skull :/ Hade ingen aning om att Gosan skulle fälla av och det gjorde hon ju ganska sent, men melle får nog en fin och fluffig päls iallafall :) Lär ändå vilja låna Melle till en av mina honor, han är så otroligt fin vi får hålla tummar och tår för att han blir teddy :)
Ja, det var så trevligt sist ni var här så det ser jag verkligen fram emot! Dom var väldigt sugna på Gosagumman och ska komma och kika på henne igen nästa helg och det lät verkligen som att dom ville ha henne :D familjen känns iallafall jättebra, lugn och trevlig <3