Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 865 ggr
KexChoklad
0

Teddy päls och snö?

Snart är vintern här o snön kommer komma , hur gör man då med teddysarnas päls ? Jag kommer ju ha mina ute o dom måste ju få komma ut i hagen , men om det är snö där ute kommer ju pälsen tova sig regält , vad gör man då ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

mingopingo
0

Jag hade inga problem med snö i pälsen förra året. Sen fick mina bara vara ute korta stundet i taget så snön hann aldrig smälta fast. Kunde lätt borsta ur det.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

[Wera]
0

Jag hade väldigt stora problem med det här förra vintern, så de fick inte komma ut mer än ibland i hundgården där det finns tak och knappt snö, bara några flingor. Men de fick komma ut i stallet i boxen och jag har gjort i ordning en "lekhage" med jord, halm och grenar inför vintern men nu har jag flyttat och de bor inomhus så de får turas om att springa i köket.

emwa
0

Jag brukar trampa ner snön i hagen så att det blir lite kompakt och inte fastnar lika lätt i pälsen.

Men eftersom mina kaniner får springa löst ibland så fastnar det ju… Brukar då borsta ur allt och det brukar ta… sin lilla tid.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Sjomoren
0

Om det är kallare än 5+ så smälter ju inte snön mer än under tassarna, mina kaniner hade inga problem med snön i vintras iallafall, prova dig fram (=

MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se