Foto - dela tips?
Jag håller på mycket med konst på fritiden, både tecknar och målar. Fotografi är jag ingen expert på, även om jag tycker att fotografering är väldigt kul!
Jag tänkte dock ge er ett pat enkla tips:
1. Många av er tar väldigt fina bilder, men i miljöer där ljus saknas. Varför inte ta ut din älskling i höstsolen nu? De färgrika, kala löven utger en stor kontrast till teddysarnas fluffmoln till pälsar!
2. Skulle bilden bli lite för mörk så kan man ju exempelvis mixtra med exponeringen i Photoshop…
3. Fota i RAW!!! Du kan rädda en bild mycket lättare om du som har digital systemkamera fotar i RAW och inte JPEG. Du kan tex. skapa solljus om du upplever blå toner i fotot, hantera överexponering etc etc.
4. Fotot blir mer levande om man skapar kontraster. Det går att göra i efterhand i Photoshop. Man kan ljusa upp bilden något först genom att öka intensiteten och sedan mörka ned löven med svärta, men samtidigt behålla de klara färgerna genom att öka den såkallade lystern. Detta gör jag främst i RAW.
Har ni några konkreta tips för att få till fina foton? :)
Coola och levande bilder! Snyggt att du valt att inte fota hela kaninen eller i helt vanliga vinklar, gör fotona mer intressanta. 
Supersnygga kort och bra råd!
De där med att fota i RAW har jag tänkt på men när jag försökte mig på det så blev det helt knas så gav upp direkt.
Jag tycker att absolut finast kort får man med solen i ryggen utomhus. Gärna med nån bakgrund som ser enhetligt ut. Inte så mycket konstiga saker som tar bort blicken från själva objektet.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Jag har länge försökt fota i RAW, men jag kan tyvärr inte lägga in bilderna på datorn när jag har de i det formatet. Har försökt ladda hem en grej så att man kunde he in dom i photoshop, men det fungerade ändå inte.
Har du något tips?
Jättefina bilder förresten. :D

Jättefina bilder på en jätte söt kanin.. ;D <3
Bra tips också :) Vilken kamera fotar du med?
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Bra tips, vill också lägga till att man inte bör ha varken för lite eller för mycket "luft" i överkant på bilderna. Även fast man inte tänker på det så mycket så gör det väldigt mycket med bilden i sig..
RAW ska du kunna öppna i photoshop.. ! Nu minns jag inte om det är ett tillägg som man behöver ha för att kunna öppna raw i ps, men har svårt att tro det..
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
#5 Tack du! :)
6# Krånglade på vilket sätt? Det ska vara jätteenkelt. :)
7# När man fotar i RAW med kameran så måste man ju som du kanske vet öppna dem i Photoshop. Har du PS3 eller PS4? För i de programmen är allt du behöver göra att klicka på ikonen/bilden som ännu inte syns, och då ska PS starta igång av sig självt och öppna upp bilden… :)
#8 Jag fotar med en Nikon D60 ^^
# 9 Bra tips..!
#10 Kommer inte ihåg vad det var som gick fel. Testade bara en gång sen gav jag upp. Insåg att det är mycket enklare att fota i vanligt format 
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
#11 Självklart är det jättemycket enklare att fota i vanligt format, tycker även jag, och gör det ofta;) Det går ju att göra till vardags, men man vinner så mycket på att fota i raw om man vill ha schyssta bilder senare, som man kan fixa och trixa med :)
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Jo, jag vet att man måste öppna bilderna i photoshop om man fotar i RAW. Jag har dock en halvgammal version, photoshop 7.0, så det kanske är därför det inte funkar..
#13 Det är definitivt därför det inte funkar! :)