Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 1896 ggr
[Wera]
0

Babyboom igen!

Syster ringde mig när jag var på lektion idag vid 13.00 och jag fick en smärre liten chock. Hon berättade att Sassa (madagaskar, teddyvädur) hade fött 5 små sötingar idag! Ojoj, de låg dock utspridda över hela buren, och inget bo hade hon gjort och alla var frusna. Så vi värmde dom och jag försökte göra ett litet bo. Synd att jag inte sparade pälsen som kom när jag borstade igenom hon här om dagen, det skulle behövas idag.

Vi får hoppas på att de så knyterna överlever.
Pappan är Milos (madagaskar teddyvädur) det var ingen planerad kull men Milos och Sassa vela något annat :P

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte mjölkersättning och försökte mata dom då jag tyckte dom var lite smala men de vela inte äta. Dom var inte runda och goa som de brukar vara men inte super smala heller men vet inte om Sassa matat dom överhuvudtaget. Vi får se :)

Sarla
0

Grattis! :D

Trasdockaa
0

Sassa är en otroligt duktiga mamma så länge hon inte blir störd av folk hon inte känner sig trygg med. Hon har antagligen stressat upp sig i och med flytten nu under hennes dräktighet. Bäst är att bygga ett bo åt henne nu och sedan låta henne ta hand om dem själv och bara kolla någon gång om dagen att de växer.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Fatma
0

Grattis till dem oväntade :) hoppas dom klarar sig(a)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[Wera]
0

#3 Jaha! Du tror inte att hunden skulle kunnat gjort henne stressad också? Jag funderade över det och i så fall tänkt att låta hunden vara hos mamma de dagar hon väntar föda nästa gång (om det blir någon nästa gång) ^^

Ska låta bli ungarna och bara kolla så ingen ligger död nu då :) Tack för upplysningen Lollo <3

#2, #4 Tack :)

poesi
0

Grattis till bebbarna <3 Håller tummarna över att de överlever :)

[Wera]
0

De är varma och pigga nnu iaf. <3

Tittiman
0

Hoppas de små sötingarna klarar sig!

KexChoklad
0

Hur går det Wera ? :)

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

mingopingo
0

Hur har det gått med småttingarna? Glad

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

KexChoklad
0

Wera har inte internett därför har hon lite svårt att svara :P men när hon kommer hem till sin mamma o pappa kommer hon nog svara:)

// Elin

mingopingo
0

Såklart! Det hade jag glömt. Får kanske vänta på svar då Glad

KexChoklad
0

#12 hihi , vi väntar med spänning!:D

// Elin

[Wera]
0

Alla dog igår tyvärr :/ 4 var väldigt smala/små och jag hittade två som levde men de var kalla och smala somsagt så de gick inte att rädda. En unge som jag hittade död var dock "tjock"/lagom stor, mn h*n frös ihjäl antar jag, alla var utspridda från boet :/

mingopingo
0

Nej fy Gråter

Fatma
0

Nej gud så tråkigt Gråter

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com