Bilder på släktingar sökes
Hej på er!
Jag har adopterat en "teddyvädur" och är lite nyfiken på hur djuren i hans stam ser ut. Om ni har bilder eller vet var det finns skulle jag bli jätteglad. 
Mamma: Pysselgårdens Fia Lisa
Mormor: Lyktans Hilly
Morfar: Fablernas Kaffe Latte
Pappa: Bilan
Farmor: Evelina
Farfar: Happy (holländsk import)
Lyktans Hilly och Fablernas Kaffe Latte har jag hittat redan hos Pysselgården. Skulle bli glad för info om övriga.
Fia-Lisa har Elvira, Sunnerstas minikaniner ägt. Du kan nog fråga henne om bild. Tror dock att hon har fällt av, såg ut så på bilder. Hon äger nog Happy nu med om jag inte minns fel?
Ljustadalens kaningård
#1 Jag mailade Elvira eftersom Dumle kommer från henne och hon hade sålt dem och hade inga bilder. Hon sa att Fia-Lisa och Evelina var mer åt pekinghållet, men resten skulle vara riktiga teddy.
Frågade henne mest för jag var nyfiken eftersom Dumle enligt härstamningsbeviset ska vara teddyvädur, men inte ser ut som en.
Kan ordna bilder på Mamma, mormor och morfar om du mejlar mig på: sjomorenskaniner@live.se :) Hilly är ljus, blåögd och pappan är havanna (chokladbrun) med bruna ögon :)
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
oj, såg att du redan hittat dem (a)
#4 Mamma vet jag inte hur hon ser ut, så jag mailar dig. 
Happy finns det bild på på hennes hemsida såg jag nu.
Fia-Lisa är havanna (wiener??), lejonhuvad och har ståndöron som din kanin.
Nej, din kanin ser inte ut som en teddy, alldeles för dåligt pälsad på huvudet för det. Men de kan ju såklart vara jättesöta för det! :)
Ljustadalens kaningård
#6 hahahah ståndöron? sött uttryck x)
#4 jaha hade inte Theresa en bild på henne också? alltså pysselgårdens kaniner? (= gör det! <3
Min kanin hade jättemycket tovor över hela kroppen så jag har kammat, bortat och klippt honom så han har mer päls egentligen. Men någon teddy är han ju inte.
Hoppas det är okej att jag lade upp den här tråden här i alla fall, eftersom flera i hans släkt i alla fall ska vara teddy, trots att han själv inte är det och har "ståndöron" dessutom. 
Men det är klart du kan lägga upp den här! 80% av alla som har "teddysar" verkar ha fällt av till peking eller lejonhuvade dvärgvädurer precis som din (?) det är verkligen brist på kaniner med riktigt bra päls, har själv bara två som är riktigt riktigt fullpälsade och då är det jobbigt med deras tovor också..
Ska importera teddysar från tyskland om det blir aktuellt. Känns så tråkigt att många i stammarna här i sveige har fällt av :/ men somsagt, du är inte ensam. Ta bara bilden på bannern för teddykanin i fokus, det är inte en fullpälsad teddy (=

#9 peking = lejonhuvad kanin ;)
men om jag inte minns fel , så har väll halloon här ägt lille caffe latte ?
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

Hej, ja bilder o senaste infon hittar du här http://pysselgarden.wordpress.com/ Kaffes päls har vuxit i en rasande fart bara på ett par veckor o den är alldeles strax i sin fulla prakt. Nytt foto på honom kommer inom kort.
Trots att Kaffe har så fina öron själv så spökar lätta-öron-genen. Ewa tog snabbt systern ur avel. Öronen stod rakt upp tror jag o Choko har Tarja haft, nu hos Helen. Tillsammans med Cedros o även Hillys led blev det endel busöron för oss. Mycket frustrerande.
Fia-Lisa är inte havana utan brun zobel wienetecknad (nos) bruna ögon. Pekingpälsat lejon. En del i kullen blev t o m dubbelmanade. Gjorde inte om kombinationen eftersom öronen inte blev bra och senare visade det sig att de väntade teddyungarna inte alls blev teddypälsade :(
Maila gärna om du önskar nya bilder o vill uppdatera härstamningsbeviset eller vill ha mer info om kullsyskonen.
#11 Tack, vad roligt att få reda på så mycket! 
En liten fråga… Är han då överpälsad lejonhuvad dvärgvädur trots att öronen står upp? Det är ingen inblandning av andra raser?

#12 , japp han har helt enkelt knasöron :P min teddyhona har det hon ,med
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
#13 Vill du visa bild på henne här?

#17 En liten gissning här, skulle gissa på att han är svart/gul japantecknad wienertecknad eller brun/gul japantecknad wienertecknad :)
Kanske ska tillägga att jag inte bryr mig om vilken pälstyp eller så som min Dumle har, tycker att han är en underbar individ oavsett. 
#18 Tack! Det enda jag kom fram till var wienertecknad. Lustig färg det där…