Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 947 ggr
Ljusta
0

Avkommor efter Choko latte??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en del vet så har jag fått den stora äran att få ta hand om Fablernas Choko latte. Problemet med honom är ju hans öronställning, men jag vet att han har lämnat många avkommor med jättefina öron, och det väger tungt.

Frågan är då, har hans avkommor (med bra öron) i sin tur också lämnat bra öron (med en bra-örad partner) eller har hans "dåliga-öron-gen" slagit igenom någonstans?? Så finns det någon här som har en kanin som har Choko som farfar eller morfar på HB??

Skulle vara väldigt intressant att veta detta så man vet vad man har att vänta (och arbeta med)…

Ljustadalens kaningård

Jetaime
0

Har tyvärr ingen avkomma efter honom men jag tycker att så länge dom bara har nått annat att lämna än bra öron (som tex. päls osv.) så kan man ju avla på dom ändå men att man väljer ut dom finaste ungena för vidare avel, som kanske i detta fallat dom som får bra öron :)

Tarja
0

En av Chokos avkommor finns här (Färjbacken's Apollo) :)

Ljusta
0

#1 Precis, så tänker jag med :)

Skulle vilja veta dock om det är så att hans avkommor lämnar dåliga öron i sin tur, trots att de har bra?

Ljustadalens kaningård

Tarja
0

#3 Maila och fråga dem på Bergas teddysar och fråga om Apollo har gett några avkommor som fått dåliga öron :)

Ljusta
0

#4 De har en kull efter honom nu såg jag! Får nog hålla koll på hur öronen blir på dem.

Ljustadalens kaningård

Tarja
0

#5 Jo jag såg det nu! :)

Trasdockaa
0

Tror att Melina som har Nellie har en unge efter honom, dock med för korta öron. Såg någon uppfödare här bara om dagen som hade avkomma efter honom. Ska se om jag kan hitta de igen :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)