Sonadills In the Mood...
… mer känd som Lurvas bor nu hos mig i Öjebyn (Piteå). Jag har haft honom sedan Januari i år.
Han är ganska blyg eller vad man nu ska kalla det, är jätte osäker inför nya personer och miljöer. Vi har nyss flyttat in i en lägenhet han och jag, och i början vågade han inte sätta sina tassar utanför buren. Han är även väldigt "mammig" och ska prompt upp i famnen om något är läskigt.
Kort sagt är han oerhört gullig och hängiven vilket passar mig utmärkt!
Att han flyttade till mig kom sig av en slump. Jag såg en annons på blocket om att en väldigt fluffig "Elvis" såldes för 200kr med bur och alla andra tillbehör pga tidsbrist. Jag har alltid velat ha kanin och tyckte att detta var ett perfekt tillfälle. Vi åkte och hämtade honom, när jag såg honom var han väldigt stor tyckte jag och han låg mest och tryckte i ett hörn. Senare när jag borstade honom så halverades han i storlek och blev mer som jag trodde han skulle vara ;)
Det gulligaste jag vet är när jag borstar honom och fastnar i en tova, då börjar han sirekt slicka på mina byxor och han verkar nästan säga "Snälla mamma, kan du inte skippa den där tovan?"
Födelsedatum: 2008-07-10
Färg: Brokad Blå/vit m. Blå ögon
Mor: Sonadills Irvana
Far: Färjbackens Manolito
Bilder kommer, har varit extremt dålig på att ta bilder men ska leta!
Vilken härlig berättelse -ni verkar passa jättebra ihop! 
Men om han har blå ögon så är han väl wienertecknad och inte brokad?
Säger som Terese, ni verkar passa utmärkt tillsammans 
Antagligen är han nog Blå wienerbrokad ;)
Ska jag vara ärlig så tog jag det direkt från härstamningsbeviset, men enligt mig har han inte blå ögon. Ska se om jag får en bra bild på ögonen.
Men om han är blå (brokad?) så kan han väl ha lite blå/grå nyans i ögonen också. Blåa kaniner har ju det..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#4 Det har du ju rätt i, tänkte inte på det. 
hihi ja det kan ju vara något sånt. Sambon tyckte på håll att de såg lite blåa ut medans jag sa att dom inte var det :P