Trimmer?
Har ni provat klippa ner era teddysar med en trimmer? Blev kaninen i fråga rädd för den?

Jag har provat. Och de som hade kaninerna innan gjorde det också. Så mina kaniner är vana vid att bli klippta med trimmer. Iaf den ena, det är bara hon som blir klippt=)

Jag har inte prövat men jag tror det skulle gå bra för min kanin. Han är ju inte rädd för dammsugaren eller så och den låter ju ännu mer ;) Fast man vet ju aldrig!
/Elvira :D

Vilken sorts trimmer ska man köpa?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

putt
/Elvira :D
Puttar.
När mamma var hos veterinären med Mumin för att hon hade infekterat öga, använde veterinären en trimmer, hon var hur lugn som hälst. Jag var inte där (var i skolan) men det gick iaf. bra.
Puttar lite till,
Är mycket intresserad av att veta vad för trimmer man ska köpa?
De jag testat har inte fungerat utan bara "tuggat" päls.
Vad använder ni?
Jag använder en Philishave C688. Den är egentligen gjord för människoklippning, men jag har använt den även till hundarna och nu min lilla Figge. Den funkar bra utan skär till Figge men till hundarna så kör jag med skären. Den är säkert 10 år gammal och jag ska köpa mig en riktig Oster istället som är till för djurklippning. Har hört att den ska vara jättebra.
Ska tillägga att Det inte är några problem alls när jag klipper Figge med maskinen. Han är jättelugn och sitter helt stilla .