Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 936 ggr
SagaoAlfred
0

Hur gör ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite "problem" när jag ska borsta/kamma Melvin under hakan och på bröstet.
Det går bra, och han har inga tovor eller så.
Men just nu måste jag göra så att jag lägger honom på rygg och håller i honom, och så får antingen min sambo eller en kompis borsta.
Vill hitta ett sätt så jag kan göra det sj, men inget som jag har testat funkar.

Nån som har nått tips? :)

Trasdockaa
0

Hum… Jag lägger de bara på rygg och sedan borstar jag. De ligger ju stilla och tycker bara det är mysigt. Men de är ju tränade att i knät är man stilla, medan i bur, hage och koppel får man busa. Men du kan också låta honom stå upp som vanligt. Så lufter du försiktigt upp hakan och borstar på så sätt :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

SagaoAlfred
0

Okej :)
Han tycker inte att det är alltför mysigt att ligga på rygg tror jag, han sprattlar inte så mkt å jag får kamma hans mage, på sidorna och hans baktassar utan problem, men då måste jag hålla i med en hand runt bröstet/framtassarna å jag tror det är därför det blir så svårt att kamma honom där. Känns lite som att det blir lättare när han blir lite äldre, han är ju så himla liten nu också. :)

Lindalusbus
0

Jag virar in mina (dom som inte tycker om att ligga stilla på rygg) i en handuk, det fungerar jättebra!