"bullen"
Här kommer några bilder på vår kanin Albus "bullen" kallar vi honom!
Vill ni se fler bilder på honom (eller våra andra djur för den delen) kolla på vår hemsida:
Riktigt fin och rastypisk! Hur ser han ut i kroppen? Han är efter sunshine va? Som är lejon? *funderar*
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
När jag köpte albus var hon, mamman alltså, Teddy?
Likaså Pappan!
Lejonhuvad har jag haft men inte såg den ut såhär..?
#3 Hum, jag är rätt säker på att pappan fällde av och blev lejon. Maila uppfödaren och fråga så vet du säkert :)
Lejonhuvad dvv menar jag alltså, inte lejonhuvad som rasen i sig. Det är hemskt många som blandar lejon med teddy (av någon väldigt konstig vanvettig anledning) . Vilket ger seriösa personer (som din uppfödare) problem när deras kaniner fäller av.

Ooo nu måste jag ju hoppa in här *ler*
Roligt att få se lille Albus! :) Hans syskon är ena riktiga gospluttar fortfarande, hoppas Albus också är det? :)
När kullen kom var båda föräldrarna teddypälsade men, precis som Trasdockaa säger, så har pappa kanin nyligt fällt av och blivit överpälsat lejon. Jättetrist, för han var verkligen underbart pälsad då. Vi får helt enkelt hoppas att ungarna får behålla sin teddypäls ändå! Än så länge har hans syskon iaf inte fällt någon päls än!

Jahaaa, det är Annas uppfödda bebis!
Jättesöt och stor han blivit killen ju! Ser fram emot fler bilder på honom och gärna framifrån :)
Superfin är han verkligen! :)
Jättefin :D hoppas han inte fäller av :)
Men.. vet man inte som uppfödare vad man säljer??

Jag köpte båda föräldrarna som teddysar och eftersom pappan inte fällde av fören långt efter att alla ungar flyttat var det ingenting jag kunde veta innan.
Du får gärna pm:a mig om du vill så kan vi fortsätta prata så.
#9 Det är din uppfödare som blivit lurad då hon köpt lejon i tron att de var teddysar. Det är tyvärr det sorgliga som händer när många oseriösa uppfödare avlar in lejon bland teddysarna, och säljer allt fluffigt som teddysar ändå. Det finns lejon som tagit upp till 1,5 år att fälla av! och fram tills dess har de sett ut som vilken fin teddy som helst.
fattar inte varför folk blandar in sånt i leden :O vad finns det för anledning egentligen? Blir bara jobbigt och man gör massa köpare besvikna…
#9 Detsamma har hänt mig MÅNGA gånger och det är därför jag har fått sålt mina, och eftersom Annas Sunshine "Vide" inte har fällt av förens nu, inte alls länge sedan så kunde hon inte veta att han skulle bli lejon när hon hade ungarna hemma hos sig.
Jag ska ALDRIG blanda in lejon i teddysarna, jag gillar helteddysar och inte lejon. Så nu är jag mycket kräsen i vad jag köper och köper endast från vissa uppfödare. Jag har Sunshines bror Saphira här hemma och hon började fälla av för ca. 2-3 veckor sedan. Och jag hade ingen aning om att hon ens skulle fälla av. Men nu är hon ju tingad och kommer att flytta till ett nytt hem nästa vecka :)
#13 håller med! skall heller aldrig blanda in lejon i mina led.
Fick hem ett lejon här och han har börjat fälla av nu :( han vart så himla fin så det är synd och skam att jag inte kan avla på honom :(