Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 899 ggr
utekaninen
0

Sniglar i pälsen...

Hej!

Det är så att vi har väldigt mycket sniglar på tomten och speciellt efter det har regnat, som det gjorde igår. Men jag tänkte att eftersom det inte regnade så kunde jag ta ut min tjej i hagen. Hon sprang runt och värkade inte besvärad alls. Men sen när jag skulle sätta tillbaks henne i buren så såg jag fyra sniglar som satt fast i pälsen under rumpan.

Jag försökte kamma bort dom. Men det var inte så jätte lyckat. Jag råkade mosa två med kammen så det blev bara ännu kladigare. Men till slut fick jag bort dom. Nu till själva frågan:

Har det här hänt er nån gång och i så fall hur tog ni bort snigeln/sniglarna då?

Jag tyckte nämligen inte att min taktik var särskilt bra…

(visste inte riktigt vilken grupp jag skulle sätta den i)

[Wera]
0

Vi brukar också ha massor av äckliga sniglar (utan snäckor/skal elr vad det heter) efter det regnat så kommer de fram, får de mest på skålar och saker, aldrig hänt att de fått i pälsen. Låter inte trevligt ^^

Ta papper och ta bort dom med handen istället för råka mosa dom med en kam haha :)

chocomian
0

Jag har ett hett tips!

Fyll en skål med öl i som man sedan placerar på gräset (givetvis inte där kaninerna kommer åt) och så kommer de gå dit och vilja dricka det (konstigt nog något de älskar) och så drunknar dem där och låter både blommor och djur vara ifred :)

utekaninen
0

#1 Tack, det kanske var lite smartare! ^^

#2 Jag ska pröva det! Tack! :)

[Wera]
0

#2 Haha sniglar är alkoholister! XD Förvånad

chocomian
0

#4 På något skumt sätt, ja :S