Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 913 ggr
Saphir
0

Färger och Teckningar.

Hej, jo jag undrar om någon kunde berätta lite granna för mig om Teddykaninernas färger och teckningar och hur dem skall se ut?

(läser på massor om teddykaniner just nu )

T.ex jag har ingen aning om vad Issabella otter är och hur det skall se ut.

Skulle vara JÄTTESNÄLLT!

MVH Melina :)

[Wera]
0

Kika runt på olika sidor och se skillnader på t.ex. en vanlig madagaskar här och en madagaskar otter här.
Här finns bild på en till madagaskar otter och en blå otter.

Eftersom teddyn inte är renavlad ser färgerna inte ut på "ett visst sätt" ännu (elr iaf. inte alla). Jag vet inte vilka färger de kan och inte kan ha men antar att de kan ha alla färger som t.ex. en dvärgvädur kan ha? ^^

Inne på Teddyklubben kan du se olika färger i kaninregistret, t.ex. O'boy som är en ljus brun zobel, och Gaby som är mörk - ser svart ut. Där finns även bild på en isabella otter och en viltisabella.

Har en tös här hemma som är japantecknad fast hon har inga synliga japantecken. Finns bild här inne på "honor".

Tarja
0

Inom kort hoppas vi på teddykaniner att få ihop lite färgartiklar där vi kommer att visa bilder på teddysar i olika färger och teckningar, både godkända och icke godkända Glad

Saphir
0

tack så myckket! :D

Shilou
0

#2 perfekt, blir bra med sådana artiklar också. Jag är inte heller så bra på färger. ;-)

Saphir
0

#2 Så bra! :D jag tycker det behövs :P är inte sådär jättebra på färger om sanningen ska fram :P

Tarja
0

Jättekul att ni tycker det! :)
Ska försöka jobba på det där att få upp lite färgartiklar, är både bra och man lär sig hur färgerna ser ut på teddysar!

[Wera]
0

_"Rasen är godkänd i vit rödögd, vit blåögd, svart, brun, blå, gråblå, rödbrun, gulbrun, beige, zobelsiames brun, zobelsiames blå, viltgul, gulröd och rödorange.

Teckningar:_

Rasen är godkänd i teckningarna rysstecknad (svart och blå), zobel (brun och blå), mantel (alla färger), dalmatiner (alla färger), japanteckning (svart/gul, blå/gul, brun/gul, svart/vit, blå/vit, brun/vit) och holländarteckning. Vid bedömning av exempelvis holländarteckning ska en bena kammas upp för att kunna avgöra jämnheten hos teckningen."

- Från www.teddyklubben.blogg.se

Saphir
0

#7 man tackar och bockar :D Nu förstår jag mer ^^

Saphir
0

Men vilka kan man renavla mot varran? :)

[Wera]
0

#9 Helst ska man väl avla med samma färger, men eftersom det finns så mkt wiener nu är det inte så lätt :P

Saphir
0

Nej det är så sant så :) Jag hatar inte folk som avlar på wiener men tkr det finns så mycket wiener så det blir svårt att få fram renavlade :)