Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1112 ggr
Rorosjons
0

Överlämningsbevis.

Då Rörösjöns Kaningård även blivit ett nystartat omplaceringshem för kaniner så ska varje person som lämnar in sin/sina kanin/er skriva under ett Överlämnings bevis.
Jag hade funderat länge på ett bevis (som även är ett avtal då ägaren ifrån säger sig ägande rollen). Problemet är, att just när jag hittade papper och penna och skulle skriva ner allt så är allt helt borta.
Har funderat flera timmar och inte kommit på något ännu Rynkar på näsan.

Någon som kan hjälpa mig med vad det ska innehålla?
Är totalt hjärndöd Foten i munnen

Även inlagd på Kanin.ifokus

Trasdockaa
0

Har du blivit godkänd som omplaceringshem? Det krävs en hel del om jag minns rätt :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Rorosjons
0

#1 Har pratat med Jordbruksverket, via telefon, och fått klart att 6 kaniner/år innan tillstånd behövs. Och där jag håller hus så verkar det inte vara så många som är i behov av ompl.hem, så jag är grön på det sättet. Det finns även ett ganska stort ompl.hem runt 8-9 mil ifrån mig hon har hållt på ett bra tag (vet ej om hon fortfarande har, tror ej det) och det är inte alls så stort pådrag och hon annonserar ändå ut väldigt mycket.
Tro inte dem direkt kommer från stockholm osv och vill lämna in, skulle tro att det finns iaf en i varje län (kanske inte alls är sant men ja tro de).

Trasdockaa
0

#2 Superbra! Då håller vi tummarna att du kan hjälpa några stackars kaniner :) Det är nog väl behövt skulle jag tro tyvärr =/

Rorosjons
0

#3 Du har ingen idé på vad man kan skriva =S. Glämde allt ja tänkte på =/

Rorosjons
0

Det jag skrivit är:

I och med att du skrivit under detta bevis och avtal, ifrån säger du dig ägande rätten för dem kaniner du lämnar in!
Genom att du skrivit under detta avtal ger du ägande rollen till den som vill adoptera kaninerna. Samt att du godkänner att kaninerna du lämnar in endast stannar på hemmet tills kaninerna adopteras av lämplig person.

I och med att avtalet är underskrivet och kaninerna inlämnade äger du ej kaninerna längre. Ägande rätten är då hemmets som sedan ger den till den person som vill adoptera.

Datum för inlämning:_____________________________
Antal inlämnade kaniner:_________________________
Inlämnares underskrift:___________________________
Mottagares underskrift:___________________________

Men det bör väl finnas med mer??

Trasdockaa
0

Enligt lagen behöver du ju inget kontrakt. Så fort du lämnat över en kanin tillhör det den personen. Oavsett om du har papper på det eller inte :) Men kan ju vara skönt att ha!

Rorosjons
0

#6 Jag vill ha ett papper så jag har bevis på att kaninerna är inlämnade så att f.d ägare inte kan komma och säga att h*n aldrig lämnat in. Visst tror knappast det händer, men iaf =P. Kan va skönt. Sen kan det vara lite roligt och ha och titta tillbaka på och kolla lite hur många kaniner man omplacerat och så =).

Du har ingen idé vad man kan skriva mer (A)? ^^,

[Wera]
0

#1 Oj det visste inte jag att det behövdes, väääldigt många som inte har tillstånd typ som *ja du vet vem* Obestämd

Rorosjons
0

#8 Så länge man ej omplacerar mer än 6 smådjur/år så behövs inget tillstånd. Annars ska man ha det.

[Wera]
0

#9 Jo jag läste det med men den person jag syftade på får fleera djur om året, betydligt fler än 6 st/år.

Rorosjons
0

#10 Ojdå =S