Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1229 ggr
Saphir
2009-06-14 11:47
0

underlag?

Vad använder ni för underlag på era burar te.x spån och sådant eller använder ni något annat?

Skulle vara kul att veta och höra andras åsikter :)

mingopingo
2009-06-14 13:54
0

Tar innekaninerna först. I Cherrys bur har jag papperspellets. I Livas bur har jag inget. Hon vill inte ha nått. Hon går på låda ändå.

I garaget hos Figaro och Jinx har jag spån + hö. Slutligen honorna i lekstugan har lite spån på golvet. Dom är ju mest ute om dagarna så behöver rengöra där väldigt sällan.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Tarja
2009-06-14 14:01
0

Alla mina kaniner har ett/två hörn som de använder som "kisshörn" och där använder jag toa-lätt och precis som Madde har till Liva har jag ingenting på själva burbotten, mina gillar helt enkelt inte det, de trycker upp det i ett hörn och lägger sig på bara botten :)

Saphir
2009-06-14 14:05
0

Det låter jättebra!

Ja också fastnar det i pälsen och blir jobbigt att ta bort… spånet alltså :P

[Wera]
2009-06-14 14:14
0

Jag har spån och halm över.

Saphir
2009-06-14 14:17
0

spån är nog det vanligaste jag har också spån :) dock är det lite jobbigt då det fastnar i pälsen när dem skall springa omkring på golvet… då får man damsuga lite :P

mingopingo
2009-06-14 14:20
0

Jag gav upp spån redan efter några timmar! Liva är en kanin som MÅSTE röra på sig. Hon kan alltså inte sitta i buren hela dagar utan måste ha buren öppen under dagtid. Annars river och biter hon i gallret. Nu kan tänka er en massa löst spån, sen en lång hängande päls som sveper med sig lite spån ut varje gång. Och hon hoppar ut och in i buren tiotusenelva gånger om dagen Skrikandes

Saphir
2009-06-14 14:23
0

#6 jag blir trött bara jag tänker på det allt dammsugande :P jag skall nog kanske köra på annat :)

Kan man ha t.ex en matta i buren istället?

mingopingo
2009-06-14 14:25
0

#7 Dammsugaren gick hela tiden ^^. Rumsrena kaniner funkar matta perfekt till. Det brukar jag ha till dessa damer. Men nu när båda har ungar så funkar de inte. Mamma kanin kissar i lådan, bebisarna kissar där dom sitter.

Saphir
2009-06-14 14:31
0

#7 tack för tipsen :) då kan man använda mattan i vanliga fall och spån när hon har ungar.

Skall nog också ha en matta :)

Sorkvandring
2009-06-14 16:18
0

Jag hade tänkt använda matta. Jag tycker det verkar väldigt praktiskt för att man kan tvätta den och för att jag tror det uppmuntrar kaninen att bli rumsren, sedan tänkte jag ha buren öppen för det mästa och om jag skulle ha spån då så skulle det ju somsagt följa med i hela huset… :P

Hopi
2009-06-14 17:41
0

Jag har mina kaniner ute. På botten har jag lagt tidningar, lite hö där dom gillar att ligga och i toalådan (har kattlådor) har jag ToaLätt papperspellets. Så inne i sovdelen har jag bara hö. Först när jag får hem en kanin, då har jag bara tidningar på hela botten och så toalådan med papperspellets, bara lite hö att äta. Då går det lätt att få dom att gå på lådan. Sen efter bara ett par veckor eller så, då funkar det att lägga in mera hö. Då vet dom vad lådan är till för. ;)

Provade med spån i toan en gång, men det vill jag inte göra om.. Prisma var full av spån.. :(

Kristall
2009-06-14 21:34
0

Har torv, funderar på att ha 50/50 torv + kutterspån. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)