Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: mat
Läst 2221 ggr
mingopingo
0

Favoritmaten från skogen?

Nu är våren verkligen här och allt är grönt och gott! Vad är era kaniners favoriter bland allt det gröna utomhus?

Är det kirskålen som hägrar eller har du kanske en lönnlövsälskare?! Bilder när älsklingarna mumsar på grönt är ett stort +

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

mingopingo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här serveras kaninerna dagligen en blandning av rönn, äppelblad och vide. Dagen efter är det enda som är kvar kärnan på grenen. Barken är väldigt uppskattad. Dessutom är de ju perfekt mot växande tänder.

Annars är lönn ett uppskattat träd. Maskros och kirskål äts ute i hagarna Kyss

Jag bjuder på en bild på lilla Argon, 12 dagar gammal på bilden. Han eller hon är väldigt nyfiken på maskrosbladen. Inte så duktig på att tugga i sig nått men suga på bladen är också gott Tungan ute

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

[Niike]
0

Alla möjliga sorters grenar (lönn, rönn, ask, hassel, sälg, asp, från fruktträd mm), blåbärsris, hallongrenar, gräs (maskrosor, klöver och groblad är nog favoriterna..).
Mycket uppskattat!

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet ju inte alls vad växterna heter Skäms Men de älskar ju gräs *haha*, maskrosor och bladen, björk och fyrklöver! Det är mums för dom.

Hur ser grodblad ut?

Bilden: Massa oväxter i Nalles gård, ingen aning om vad det heter men dom tycker iaf. om det ;)

TereseE
0

#1 Shiiises vilken söt bild!

Mina icke-teddysar gillar det mesta som är grönt på pinne. Glad

[Wera]
0

Jaha nu vet jag hur grodblad ser ut, finns inte många av dom här tror jag :P höhö.

Kristall
0

Blåbärsris är det som mina kaniner älskar mest. ^^

Sen är maskrosor, rönnkvistar (samt björk, asp, lönn osv.) m.m. ganska omtyckt det med. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Hopi
0

Blåbärsris, maskrosor (både blommor o blad, rötterna däremot äter dom inte.), gräs förstårs, sälggrenar. Det är vad mina är allra mest förtjust i av det som jag hittar i naturen. Senare när jag har odlat fram sockerärtor, då gillar dom både hela sockerärtorna och bladrevor. Ja och persilja älskar dom oxå! Och inte minst mina egna äpplen till hösten! Flört

Hermelina
0

Wera gillar bl.a maskrosblad och grodblad. (Fast det mesta oxå såklart ;))

Hermelinas favvo är nog blåbärsris :)

[BonnieL]
0

vinbärsblad, maskrosblad och gräs är en stor favorit :P

emms
0

Blåbärsris, hallonris, smultron och jordgubbsblad, kirskål, maskrosblad, grenar, löv, gräs, rönnbär och brännässlor tycker muffin om ;D

Emma