Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: pälsvård
Läst 1169 ggr
TereseE
0

Hjälp med tovor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu har jag ingen teddyvädur, men har en mycket välpälsad liten hittekanin. Hon har ganska stora tovor, särskilt bak vid svansen och jag tror att man måste klippa bort dem.

Finns det möjligtvis någon duktig teddyägare i Uppsala som skulle kunna hjälpa mig? Är för feg för att göra det själv…

Trodde först hon var en hermelin fuchs, men det stämmer nog inte. Möjligen jamora (dvärgangora) eller någon sorts blandras. Jättesöt och supersnäll oavsett ras!

mingopingo
0

Jag kan hjälpa dig Glad

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

TereseE
0

#1 Schysst! Vi kanske ska ha en träff snart? Glad

mingopingo
0

#2 Ja de vore kul Glad Synd att man inte kan ta med kaninungarna på träff Kyss

TereseE
0

#3 Vi kanske kan ha träff hos dig?

Om inte annat så kanske jag kan komma ut och kika lite på dina ungar och så kan du få hjälpa mig med Fluffs tovor. Jag har tänkt tuffa på mig och göra det själv, men är så rädd att jag ska klippa fel.

Jetaime
0

Hoppas det fixar sig med tovorna.. hade jag bott närmre hade jag kunnat hjälpa ^^.

mingopingo
0

#4 Du är så välkommen så Glad Även fast jag bor lång ut på landet ^^

Jag är inte heller jätteduktig på tovor men jag har ju klippt mina själv så de ska inte vara nån fara.

TereseE
0

#6 Går det buss långt ut på landet? Har inte körkort… Oskyldig

mingopingo
0

#7 Haha! Ja klart de gör Flört 2 st i timmen sörru! Och den stannar ca 400 m från huset också! Glad

TereseE
0

#8 Men då är det ju inga problem alls! Och hela två i timmen, då bor du ju nästan centralt ju… Skrattande

mingopingo
0

#9 Ja absolut Skrattande

[Wera]
0

Milos och Isa hade tovor vid svansen (där får de mest) och jag brukar borsta regelbundet, men nu när jag inte varit hemma fick jag lov att klippa bort dom ^^ gäller bara att få kaninen att sitta still.
Men Madeleine hjälper så då är det väl löst? ;)

TereseE
0

#11 Japp, hon är säkert kung på välpälsade små monster!

Det här är ju en hittekanin, så jag har inte ställt till med tovorna själv om man säger så. Hon var ännu värre när vi hittade henne.

Anema
0

Bra att det löste sig! Hon är verkligen JÄTTEsöt<3

TereseE
0

#13 Tack, det tycker jag med! Glad