Rest In Peace My.
080517 - 090422
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Inte ännu en till av mina underbaringar 3
Jag vet inte vad jag ska göra, två kaniner på 3 dagar… fullt friska båda två, och nu My, som till och med var parad med Charlie! Hoppades på en av komma efter Charlie.
Jag släppte ut alla kaniner innan skolan i sina gårdar (med tak och allt) så jag trodde allt var frid och fröjd, säkra gårdar, men oj så fel jag hade. Charlie rymde ur sin gård i söndas (kompostgaller så jag använder inte det längre) och nu idag ringde mamma till min syster och berättade att My hade dött, jag såg henne gråta men jag visste inte vrf, jag fick veta en stund senare att min My hade dött. Jag fick inte veta hur, trodde att hon rymt ur sin gård (gnagit hål i gallret för jag såg henne i morse stå och riva i gallret) så jag trodde att en rovfågel ännu en gång hade dödat ytterligare en kanin.
Jag åkte hem tidigare och mamma berättade att ett djur hade tagit sig in i hennes gård (slitit bort gallret jag häftat fast så det var ett stort hål mellan nätet och marken, ett ganska långt, men inte hög) och runt omkring gården var det päls efter My som fastnat längst nätet när hon sprungit i panik.
Mamma upptäckte det säkert bara en kort stund efter det skett för hon var varm när mamma upptäckte henne så hon begravdes innan jag kom hem.
Djuret hade ätit av hennes mage (!) och lämnat henne kvar i gården, jag har ingen som hälst aning om vad för djur det har kunnat varit men jag är rädd, vilken kanin kommer här näst!? Jag vågar inte släppa ut dom längre.
Vad tror ni det kunnat varit? Rävar drar med sig sina byten, en vessla vet jag inte dom verkar ju vara så små för att jaga kaniner… jag har sett vesslor hemma hos oss, de är ju ganska små så dom har ju lika gärnit kunnat ta mina kaniner för 2-3 år sedan när dom bodde ute året om i hundgården med galler på 5x5cm men inget har skett, på 3 år så händer det här!
Mink? Grävling? Aldrig sett några djur här hemma mer än vessla, ugglor, andra rovfåglar och björn samt varg.
Nej fy fan :( massa kramar till dig<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Usch fick kalla kårar längs hela ryggraden när jag såg ditt sms idag gumman :( Fy fan säger jag!
Det är många liknande fall som de pratat om på k-net, där djuren äter av maginnehållet. Jag skulle ringt viltvårdarna så de kan sätta ut en fälla. Man ska inte behöva känna sig rädd där man bor. Jag fick ringa dem när en räv här skulle attackera mig och mina kaniner MITT PÅ DAGEN! De åkte ut och sköt den (hungrig skabbräv). Ibland fångar de bara in dem och förflyttar dem.
Nej det här är bara för hemskt gumman :(
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Hemskt 
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Läste inne på kanin.ifokus, så himla tråkigt! Verkligen sorgligt :(
Kram!
Inte roligt :'(<3
R.I.P My<3
Stödkramar<3

Fy vad hemskt alltså. Beklagar :(
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Beklagar
Det kan ju vara en mink, de kan tränga igenom väldit, väldigt smala hål…
Kastanjegårdens Kaniner
Gud vilken otrolig otur du har!
Vila i frid båda två! <3

Usch, vad hemskt! :'(
RIP underbart fina My! <3
#2 Jag har funderat på att ringa och be dom sätta ut någon fälla, jag ska iaf. be mamma göra det! Usch :( jag har läst på K-net om djur som äter i magen, minns bara inte vilka djur som gör det, men ska kolla igen.

nej usch och fy :(<3

nej snälla sätt inte ut en fälla! Det är inte djurets fel , den följer bara sina instinkter .. den ska inte behöva straffas för det!!! Att ha kaninen ute så får man räkna med att sånt kan hända ..
Men jag beklagar verkligen!
#13 Jag kan sätta ut en fälla för det, vill inte behöva känna mig rädd, djuret behöver inte skadas/dö! Bara lämnas på en ny plats längre bort.
FY va hemskt ;( Stackars My <3
Tröstkramar <3

UUUUSSSSHHHH jag har aldrig släppt ut min kanin i hage bara koppel så nu kommer jag väll knapt våga det.
nej men ska bara göra det under uppsikt.
Men stackars dej och My. REST IN PEACE MY. <333