Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1473 ggr
[Niike]
0

Färghjälp

Jag blir galen på den här tjejens färg.
Uppfödaren sa att hon var madagaskar. Men sen tyckte jag inte alls hon såg ut att vara det, hon var mer blå. Sen såg hon helt klart brunare ut, men nu är hon blåare - igen!

När jag klippte ner hennes lugg i somras såg hon även ut att ha en bläs.. Ni förstår inte hur rörigt det blev för mig då. Hon hade ingen bläs som unge.
Hon har även ett par vita strån på nosen. Är hon wienertecknad? Enligt stammen nedan är det ju mycket möjligt..

Hur kan det här gå ihop!? Först brun sen blå, först utan bläs och sen.. med bläs?
Jag fattar ingenting och hoppas ni kan hjälpa mig :) Slänger in lite olika bilder så får ni försöka avgöra, även en del av hennes stam om det kan hjälpa.

Mor: vit blåögd
morfar: vit blåögd
mormor: madagaskar mantelt.

Far: madagaskar**
farfar: blå/creme holländare 
farmor**: madagaskar (vit nos)

Tack på förhand

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden är från sommaren - 08, då var hon runt 6 månader och klippt i luggen.

Tryck gärna upp bilderna för då syns oftast färgen bättre.

[Niike]
0

Ganska nytagen bild, ett par veckor gammal.

[Niike]
0

Fotad februari 09

[Niike]
0

Här var hon ganska nyinflyttad hos mig, några månader gammal. Dålig bild men .. :P

[Niike]
0

Nyklippt!

matilds
0

För att hon ska kunna vara isabella krävs 2 blå och 2 gulanlag, så utifrån den stam du skrivit är det mest troligt att hon är madagaskar då det endast kräver 2 gulanlag.

Wiener är hon, då vit blåögt + enfärgat alltid ger wiener. xx + XX = Xx. Om det är synligt eller inte är svårt att säga utifrån bilderna.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Trasdockaa
0

Som Tilda sa är hon 100% wienertecknad. Tittar man på stammen är det dessutom störst channs till att hon är madagaskar :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

[Niike]
0

Okej, tack!
Ja förstås menade jag om hon är synligt wienertecknad. Vad tror ni den mystiska bläsen kan vara för något konstigt? Solblekt lugg? haha.
Räknas de få vita stråna på nosen som wienertecken?

Jetaime
0

#8 det ser ju lite skummt ut med det där vita på huvet ;)
Men är mamma vit blåögd så ÄR hon ju wienertecknad oavsätt om det syns eller inte.

[Niike]
0

#9 Ja, frågan är fortfarande om hon är synligt wiener =)

Jetaime
0

#10 Men det har ju inte så stor betydelse, hon är fortfarande wienertecknad (Xx) :)

[Wera]
0

#8 Några vita strån räknas som wienerteckning ja, och som dom andra skriver är hon wienertecknad oavsett om det är synligt elr inte.

[Niike]
0

#11 Nej men jag undrar av ren nyfikenhet :) Om hon räknas som det eller ej.

Jetaime
0

#13 hon räknas ju som wienertecknad varesig det syns eller ej då hennes mamma är vit blåögd :)

[Niike]
0

#14 haha jaa, det har jag förstått :)
Om hon räknas som synligt wienertecknad är frågan alltså. Jag vet att det inte spelar någon roll, ja, hon är wiener ändå. Men är nyfiken.

[Wera]
0

#15 Jag tror hon är synligt wiener, hon har ju vita hår på nosen? :)

[Niike]
0

#16 Ja det har hon, okej (;

teddykaniner
0

Vad har hon för bottenfärg? :)

madagaskarfärgde ska ha cremefärgad bottenfärg, men bottenfärgen kan vara blå där slöjan är som kraftigast.;P

Med vänlig hälsning,
Jenny

Trasdockaa
0

Bilder på när hon var liten? Då är det lätt att avgöra om hon är mad eller isabel.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)