Hur ska jag tolka honom?
Min Lurvas är min första egna kanin och att förstå vad han känner och vill är inte det lättaste alla gånger :) Vi börjar komma närmare varandra nu, han är väldigt mamma-kär och vill helst vara nära :)
Idag borstade jag lite extra pga en nyupptäckt tova vid hakan och så en runt ena ögat som jag inte vågat pilla i tidigare. Då undrar jag varför han börjar typ tugga lite grann efter en stund?
Och hur ska jag tolka att han konstant ska upp i famnen och kan nästan klättra upp för benen på mig när jag sitter i soffan? Ska jag ta det som att han är lite mamma-sjuk i nya omgivningar? Han är nämnligen inte alls lika intresserad i vårt sovrum där han varit mest.

är tugget lågt så är det av välbehag, han tycker det är skönt och är avslappnad :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#1 okej :)

det andra tror jag är lite typiskt just för hanar, att de uppvaktar "honan" och klättrar runt benen en massa. men jag är ingen expert precis :) mina har då också gjort så iaf.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Det kan vara att han är osäker vid soffan och hos dig känner han sig trygg. Så var det förut med min kanin att han hoppade upp på min rygg när jag låg på golvet för han ville inte gå på parketten. Men nu gör han inte det så ofta längre ;)
Jag tror din kanin tycker att detär skönt att bli borstad därför knaprar han. Min kanin brukar slickas jättemycket så fort jag tar fram borsten! Det kan ibland vara lite jobbigt eftersom han ska slicka min hand när jag borstar honom och då sitter han inte still.. Eller så slickar han på migg byxben.. Gott ;)
/Elvira :D

:o Vet du Morris la sig precis ner nu och han tuggar med tänderna "knaprar" hela tiden :) Hah vilket sammanträffande
/Elvira :D
hihi okej då vet jag :) Ja jag hoppas han ska ty sig till "pappa" också, jag ska bort i 3 veckor så det blir han som ska borsta lillen :) De ska få nästa vecka på sig att lära känna varandra, medans jag ännu finns nära. så jag håller alla tummar för att han låter viktor borsta honom i lung och ro :)