Underlig päls?
Jag tog hem en väldigt missskött kanin i torsdags där det stod i annonsen att han är en teddydvärgvädur, men jag vet inte riktigt om det stämmer. Jag har fött upp Teddydvärgvädurar så vet hur en sådan ska se ut och tycker att Opsis som kaninen heter, att hans päls är väldigt konstig så tänkte se ifall någon kunde hjälpa mig att lista ut detta.
Opsis har teddy päls på hela kroppen som är riktig teddy päls kvalite på. Köpte han nerklippt men enligt den förra ägaren så har han egentligen 8-10cm lång päls på kroppen. Sedan har han en låång man? alltås som en lejonhuvad har han man vid öronen där var grymt lång alltså över 10cm! denna började i nacken och gick upp över öron roten så denna päls hängde ner över ögonen. Och det fanns bara bakoom öronen för under dom och under hakan på han har han teddy päls. Sen så har han vanlig päls (lite längre än korthårs kaniner) på nos ryggen. Kinderna är det med teddypäls på.
hoppas jag förklarade hyffsat bra. Så vad är han dubbelmanad lejon? fusch? angora? teddy? eller blandningar? för han har 8-10cm päls på ryggen med…
Ska ta bilder snart dock är han klippt, och hade fyllt av stora tovor stackarn så vet inte om det kommer hjälpa så mycket..
han har otroligt mjuk päls på kroppen angora lik! som ull 😮
försökte ladda upp massa bilder men funkar inte… försöker igen senare!
Hoppas det funkar nu.. Dåliga mobilbilder dock
ah nu vet jag inte vad som händer! 😡
Du måste nog ladda upp via datorn :)
Har han ingen lång päls på öronen? :O
Hm nej? Uppe vid öron på huvdet som en man liksom skit kontstigt. Ska försöka ta nya kort igen för funkade inge att ladda upp från datorn heller.. Men ska prova igen ikväll efter jobbet! :D
#8 Mystiskt… Ingen aning om vad han kan vara, kanske en blandning av något slag?
ja hahah han ser ut som typ blandning av angora/teddydvv, lejonhuvad dvv eller något sånt.
Tänkte ta bilder idag :)
Tycker han ser ut att vara viltgul brokad i alla fall. :)
Brokad okej, Han har svarta fläckar i det gula så måste väll vara japantecknad?
#16 Ah, ja om han har svarta fläckar i det gula blir han gul/svart japanbrokad. 🙂
Han kanske är någon blandis? Lejonhuvad/dvärgvädur ser han ut som, men svårt att säga när hans päls är så ojämn. Gul/svart japanbrokad, ja! :)
Ja jag tror ju med på det! Dock har han en hel annan pälskvalite än vad en lejonhuvad har! Ja vi får vänta och se när hans päls växer ut.. Okej :)
Men opsis pappa var tydligen japantecknad med vita fläckar? car han då brokad el wiener? För han har fått 2 kullar med och då har alla ungarna blivit brokade.
#20 Hur mycket vitt? Har ungarna blivit brokade lär pappan vara brokad eller manteltecknad. :) Mystiskt dock att 100% blev brokade… Normalt brukar ungefär hälften bli det (jag har också en brokad hane och hälften eller färre av hans ungar har blivit brokade).
Definitivt en blandning :)