Japantecknat
Hej! Jag har funderat på teckningen japan. Jag vet att en klassisk japanteckning ska se ut som ett schackbräde. Men jag blir inte klok på skillnaden mellan gul/svart japantecknad och bara gul/svart. Är det ränderna som är skillnaden? Och räcker det med en rand i svart på gul botten för att vara g/s japan eller ska dom ha fler ränder? Jag ska försöka bifoga en bild på ungen jag undrar över. Tacksam för svar!
Mvh, Erika
Hon är svart/gul japantecknad, ja! :)
Finns ingen färg som heter gul/svart, finns bara gul/svart japantecknad :)
Precis som #3 så finns det ingen färg eller teckning som heter gul/svart. Japanteckningen är ett visst mönster på kaninen (kan variera väldigt mycket). Det finns ju t.ex svart/gul japanteckning, svart/vit japanteckning, brun/gul japanteckning och gul/blå japanteckning. Teckningen är japan och sen döper man hela teckningen och färgen efter vilken färg kaninen har. Lite svårt att förklara, men hoppas att du förstod! :)
Bra förklarat #3 och #4! Det var så jag tänkt också. Jag har en kanin från Eklyckans (Eklyckans Curry) och i hans härstamning står det bara gul/svart som färg. Det var därför jag blev så osäker 🤔 Men då vet jag. Tack för svaren :)
#5 Ingen orsak! :)