Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1373 ggr
[Tilde]
0

Svart/gul japan, right?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir bara lite tokig på Edens färg. Hon ska vara gul/svart japantecknad, men den svarta färgen ser helt klart brun ut! Hennes mamma är havana wienertecknad och pappan ser ut som gul/svart japan wienertecknad (har dock inte fått mitt H-bevis än……). Varför blir pälsen så brun på henne? Förstår att den blir ljusare när pälsen är så lång, men då borde den väl snarare blir mer gråaktig som på andra teddys?

[Tilde]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon som bebis… Där ser man ju tydligt att hon är riktigt mörk där hon ska. Kan det bara helt enkelt vara så att det svarta blandas med det gula och blir till brunt? 🤔

[Sockertoppens_kaniner]
0

Jättesvårt! Hennes "svarta" färg ser ju nästan ut som havanna, tycker jag. Men eftersom hon vår svart som liten så verkar det ju lite konstigt om hon bara "byter" färg? Kan ju självklart bero på pälslängden, men ändå! ;) Världens sötaste fluffboll är hon ju i alla fall! :)

[Tilde]
0

#2 Ja jag håller helt med! Hon ser ju i princip havana ut i de mörka partierna nu när pälsen är så lång, men ser så svart ut på bebisbilden 😂 Det är nog en liten kameleont jag har fått, 🍸

[Sockertoppens_kaniner]
0

#3 Haha, så är det nog! ;)

Underbarn
0

Solblekt?

[Tilde]
0

Hon bor i ett skjul och har sett ut så sedan jag fick hem henne i början av maj, så det vore konstigt. Hagen är dessutom skuggad..