Rödögda?
Hur vanligt är det med rödögda teddys? Finns det någon uppfödare av vit rödögd eller rysstecknat? :)
Vad jag vet finns det ingen som riktat in sig på vit rö eller ryss. Men inom iaf teddyvädur har det funnits ett par vit rö och ryssar :)
Min Bosse var ryss ❤️ (inte för att man ser hans ögon.. hahah!)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Herregud så söt! 😍 Vad köpte du honom?
Så synd att ingen riktar in sig på det! Jag skulle älska att ha ett sådant projekt med dvärgteddys… Synd att jag inte har plats för fler bara! 😭
#3 Man verkligen smälter! 🌺
#5 Åh… Önskar jag kunde övertala sambon om att bygga lite extra burar. 😛 Skulle gärna vilja påbörja ett projekt med rysstecknat!
#6 Låter bra 😃annars så småning om kanske! :)
#7 Möjligtvis skulle vi kunna bygga en 6-fackare istället för en 4-fackare… men det blir ju också mer jobb :/ Mjo… Vi får se 🙂
#8 Extra mycket jobb med teddysar också eftersom man har all den där pälsen att hålla på med också ;)
#9 Exakt! 😛 Nåja.. får se hur det blir under sommaren… om jag känner att det är en bra idé eller om jag ska vänta med projektet. :)
Känner inte till någon ryss mer än #1. Men mina två förra avelshonor har fått vit rödögda ungar. :)
#11 Har för mig Sassa fick en ryss hos sin tidigare ägare dock (wt visserligen) men förutom det vet jag ingen heller. Vitt rö är väl vanligare.
Funderar ju på att avla in rysstecknat hos dvärgteddy då det är min favoritfärg på lejon och extra fluff gör bara saken bättre. 😉 Ni får gärna säga till om ni stöter på någon som har eller säljer rysstecknade teddys!
#13 då får du nog importera! :) #12 ja men sassa var väl mamma till din ryss eller? Det var iaf sassa jag hade förr som hade gett vit rö också :)
#14 Ja precis :)
#14 Ja eller blanda in exempelvis lejonhuvad och låta det ta några extra år tills pälsen blir bra igen.. 😉
#16 Fast att blanda in lejon är jättedumt! I och med dom kan fälla av så sent så är det inte ens säkert att man har någon "ren" teddy alls över ht i slutändan.
#17 Mjo men har man nog med plats borde det gå :) Hellre det än att inte alls få några rysstecknade! Har inte sett någon alls här i Danmark. 😕
#18 importera för bäst å säkrast resultat
#19 Ja det är ett alternativ :) Vi får se hur det blir, det är nog inte förrän om något år jag kan börja med det ändå..
Här har jag en länk till lite uppfödare som finns i Tyskland :) Du kanske hittar nån med rödögda eller rysstecknade där!! :) Länk
Dock gäller det att vara noga med vars man köper ifrån, är osäker men kan vara många som har "pekingar" alltså överpälsade lejon, men kallar dem för dvärgteddy och teddyvädur…
#21 Ooooh, super! Tusen tack! 👍 Ska kolla igenom där!
Tack för varningen, får vara noga med vem jag handlar ifrån.
#23 Awww! Synd att hon gick bort så tidigt 😕
Har en rödögd från Violens kaniner fler rödögda ungar kommer nästa år. Har också tänkt att försöka få fram rysstecknat. Även Melina på Värmdösteddys har en rödögd hona