Hur många ungar?
Hur många ungar brukar dvärdteddys och teddyvädurar få i genomsnitt? Vad har ni fått hemma hos er?
Min Eden fick ju bara tre småttingar… Mina andra honor (båda lejonkorsningar) har tidigare fått 7-8 ungar i varje kull - men vet inte om det är för pappan till kullarna är väldigt fertil eller vad. 😛 Blev därför nyfiken på om teddys brukar få färre eller om det bara är min hona. :)
Vet inte riktigt, men har för mig att mindre raser får mellan 3-6 ungar i genomsnitt. Sen finns det såklart undantag! :)
#1 Okej :) Tycker jag har sett ganska små kullar hos uppfödare av dvärgteddy, men självklart varierar det nog som med alla andra raser. 🙂
Jag har haft en del kullar, men dom flesta föräldrarna fällde av sen…
Men min helteddykull (teddyvädur) fick jag åtta ungar i.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#3 Jaha.. :) Många ungar ändå! Kändes bara inte som de fick lika många… Vet inte varför 😃
Mina teddydvärgvädurar har fått 4, 5 och 5 stycken i sina kullar 🙂
#5 Det låter som lagom antal :D
1 (en, som var död) 2 (inga) 3 (en) 4 (en) 5 (tre) 6 (två) 7 (inga) Detta är med teddyvädur. Sen har jag fått 7 st en gång med teddyvädur/lejonvädur. Och 6, 2, 3 med andra korthåriga raser. Minst antal med hermelin. Störst antal med dvärgvädur. Skulle vilja säga att vanligaste antalet är 5 och 6 för mig med dvärgvädur med olika päls