Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 908 ggr
denice95
0

Döda kaninungar

Min ena hona började igår vid ca 20.00 att rycka pälsen och var då inne på dag 30. väntade en halvtimme, gick sedan ut och tittade och hon ryckte fortfarande pälsen. Så tänkte att jag väntar ett tag med att gå ut igen. Gick ut vid 22.00 då var hon inne i boet och man hörde att hon förlöste och gav ifrån sig ljud. Efter ett tag slutade hon leva om och det lät som hon diade, så kände att jag inte ville störa då det var hennes första kull. Så gick och la mig. Idag har jag jobbat så efter jobbet tänkte jag kolla, men då var Enya fortfarande i boet, så jag lockade ut hon med nå maskrosblad. Tillslut kom hon ut och jag fick chansen att kolla till dem. Men då var alla 5 kaninungar döda. Alla såg ut som dom skulle och jag kände i magen att dom levde senast igår under dagen. Vad är det som gått snett? Tycker det är väldigt tråkigt då jag försökt få denna tös dräktig ett bra tag. Hon verka väldigt mån om dom då hon varit hos dom väldigt mycket, så det kan ju inte vara att hon övergett dom. Ska jag para om på en gång eller bör jag vänta ett tag?
Väldigt tacksam för svar.

[Budgies]
0

Stackars mamman, din och ungarna :( ♥

Jag kan inte hjälpa till men hoppas allt löser sig.

poesi
0

Men vad tråkigt Denice! 
Vet inte alls heller tyvärr vad som gått fel.. De gånger jag fått någon död kaninunge så har det berott på att den varit mupp (rätt vanligt bland hermeliner) så jag har ingen aning tyvärr. :(

denice95
0

#2 Ja, mupp var dom då inte.. Såg helt normal och friska ut. Väldigt tråkigt. Men ska testa para om henne nu om någon vecka och hoppas på bättre lycka då!

Förresten var du intresserad utav att para Felix? Tycker han skulle gjort sig bra med Madicken, dock är det inte för ens i Augusti hon kan paras ungefär🤔 Om du inte är sugen att para med Enya om någon vecka. Isf väntar jag med kullen mellan Jambo och henne, eftersom du vill kastrera Felix🙂

denice95
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på ungarna btw..

Zakarias
0

Verkar dem vara "tillplattade"? Har en uppfödarbekant som varit med om att en oförsiktig hon har trampat ihjäl ungarna oavsiktligt… 😕

denice95
0

#5 Nej, jag tycker dom flesta såg rund ut..

poesi
0

#3 Du kan absolut få låna Felix! Vill kastrera honom rätt snart så vi skulle kanske kunna testa att para han och Enya? 🙂

denice95
0

#7 Det kan vi göra!😃 Hon kan paras ganska snart skulle jag gissa på