Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1677 ggr
Änghagens
0

Sned tand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla kunniga kaninmänniskor! Jag upptäckte igår att Charlie (Sunderbyns Fabio) har en framtand som ser sned ut. Jag har aldrig sett honom bita på något galler och han får pinnar med jämna mellanrum samt äter mycket hö. Kan detta vara bettfel? Om det är bettfel, tror ni det är ett ärftligt sådant? 

Tacksam för alla svar och synpunkter 🙂 

Erika, Änghagens teddys

[hejhejhej!]
0

Ojdå…….

Zakarias
0

Ser inte allvarligt ut i nuläget, han har förmodligen bara fått en stöt på tanden vilket påverkar att den växer lite snett. Hur länge kan han ha haft såhär? Hur gammal är han?

Underbarn
0

Det kan ju växa till sig och bli rakt sen, blir det inte det så är det nog ärftligt bettfel men det ser inte så illa ut än så länge och det kan ju vara som #2 säger, ett slag. Äter han normalt? Märks det på något vis?

Änghagens
0

#2 Jag la upp detta inlägget direkt när jag såg det. Men har inte kollat hans tänder sedan december (då var dom fina) så jag vet inte exakt när den blev sned. Han är född 18 Juli 2013.

#3 Han är lika matglad som vanligt och det märks inte något på honom att tanden ser ut så.

Underbarn
0

Eftersom han är ung kan det mkt väl vara genetiskt

Corazón
0

Hur har det gått? Kan det vara bettfel eller har det fixat sig?

Änghagens
0

#6 Det har inte ändrat sig så min gissning är att han bitit på något så att den blivit sned. Dom växer inte onormalt  eller något :)

Zakarias
0

#7 Vad skönt! :)

Änghagens
0

#8 Väldigt skönt :) Han är världens mysigaste så det är verkligen en lättnad!

Maggie Magonilia
0

Så skönt att läsa. Vi har ju brodern Fritz. Underbar kanin

Änghagens
0

#10 Japp jag har både bror och syster så ett genetiskt bettfel hade verkligen varit tråkigt.. Himla skönt att det inte var så!