Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettmin-kanin
Läst 1567 ggr
[Tilde]
1

Eden ❤

Nu har jag redan en tråd om denna tjej, men jag tänkte börja om och uppdatera denna tråd bara om henne och hennes påhitt. Sen kommer såklart massvis med bilder :) Jag fick hem henne igår kväll och hon har fått vara i fred i buren tills i morse då jag tänkte att vi kunde lära känna varandra.

Jag klippte hennes lugg idag. Efteråt blev hon väldigt nervös och otrygg, förmodligen för hon inte hade sett något innan och nu var allt nytt! Efter ett tag blev hon dock väldigt lugn och sprang runt som om hon kände huset utantill. 🙂 Hon kom även fram till mig och satte tassarna på mitt knä för att kika runt… sedan sjönk hon sakta ner och lutade huvudet mot knäet. Så satt hon bara så ett tag innan hon hoppade vidare. 🌺

Här är en före-bild, innan klippningen:

Man ser knappt vad hon ska föreställa! haha

Sen såg hon ut såhär efteråt:

[Tilde]
1

Här kommer lite fler bilder från köksäventyret. 🙂 Hon är i tonåren (ca 7 månader gammal), så allt var intressant att gnaga på. Hon är dock så orädd! Min kanin Willow som jag har haft i två år nu är väldigt försiktig med att gå runt på köksgolvet och utforska huset (utekanin), men lilla Eden springer runt som om hon alltid har bott här! 😃

"Syns jag här?"

Zakarias
0

Åh så fiin!! ❤️🌺

[Tilde]
0

#2 Tack! Är riktigt glad för henne 😊😃

poesi
0
[Tilde]
1

Jag gick ut till skjulet där Eden tillfälligt bor i en innebur (120x60 - men det ska byggas nya fackburar i juni månad) eftersom hennes blivande burkompis just nu har en kull på 3 veckor.

Eftersom Eden är i tonåren vågade jag inte riktigt stoppa in handen utan att veta hur hon skulle reagera *mes* … så jag testade med en pinne. Hon sprang genast emot den men nosade bara och markerade den sedan. Sillyhead. 😛 Men hon verkar i alla fall vara van vid mig nu och springer inte ens och gömmer sig mer när dörren öppnas. :)

"Hallå matte, vart ska du?"

Jetaime
0

Så charmig!

Ser nästa ut som en mini-angora med tanke på pälsen på öronen! :)

[Tilde]
0

#6 Ja det tänkte jag också! Den är så lång och delar sig på ett angora-aktigt sätt. 😛

Jetaime
0

#7 Ja precis :)

hannis :)
0

hon e ju bara för underbar! ;)

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

[Tilde]
0

#9 Det är hon verkligen! :)

Eftersom jag köpte henne via en privatperson har jag mailat uppfödaren och frågat om hennes föräldrar. Ser ut som riktigt fina kaniner på hemsidan i alla fall. 🙂

[thildaaaa]
0

Å vad fin hon är!!! :) ser fram emot å få läsa mer!

[Tilde]
0

Man skulle kunna tro att Eden har bott här i evigheter. Hon springer alltid fram och sätter sig bredvid mig för att tvätta sig eller bara kika ut över rummet. :)

Idag gjorde hon även sina första glädjeskutt, även om jag blev lite rädd varje gång för hon glider så mycket på golvet, haha 😃

Sedan la hon sig ner för att slappa och då kände jag verkligen att hon måste trivas! Kul att det har gått så snabbt för henne att känna sig som hemma! 🌺

[Tilde]
1

Två till bilder från idag, mina favoriter på henne 🙂🌺

Jetaime
0

Hon är såå söt! :D

[Tilde]
0

#14 Det är hon verkligen! :) Tror jag ska försöka mig på att ta ut henne i sele imorgon. ^^

[Tilde]
0

Efter lite forskning (jag är Google-expert 😉) har jag lyckats komma fram till att Eden inte alls är född den 17:e oktober som säljaren menade, utan hon är född den 29/8 2013 (en dag före min födelsedag!). Hon är alltså lite över 8 månader gammal och inte 7. Inte för det spelar någon roll för mig, men det är bra att veta exakt datum. 🙂

Maggie Magonilia
0

Hon är verkligen superfin!

[Tilde]
0

#17 Tack! :)

Det visade sig att hon visst är född den 17/10 2013 - det stod bara fel där jag hittade det. Jag ska få H-bevis nu i veckan 🙂 Hennes pappa är gul/svart japan wienertecknad och mamman är havana wienertecknad. Har sett bild på båda två på uppfödarens hemsida. 😃