Felix.
Har ju en gammal tråd om min lilla älskling men den är så lång nu så jag tänkte att jag gör en ny. 😃
Han är ute från morgon till kväll och det fastnar så mycket i pälsen så han fick tyvärr en massa tovor, trots att jag borstade honom rätt ofta. Sedan har han blivit könsmogen för ett tag sedan och är nu jättesuperkänslig då jag försöker borsta kamma honom på bakbenen, rumpan, magen osv. så förra helgen bestämde jag mig för att klippa ned honom helt ett tag. Var väl inte världens vackraste klippning då det var första gången men övning ger färdighet. 🙂
Före:
Efteråt.
Tur att det växer ut igen 😃
Åh vilken sötnos! 😍
#2 Så himla fina båda två!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
han är ju förbaskat söt dendär Felix ;) Åh, va ja väntar tills jag får hem min lilla viltisabella-teddytjej :)
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
#5 Ja, han är underbar och jag är lika kär i honom idag som jag var första dagen jag fick hem honom. 🙂
#6 Åh, tack fina fina du! ❤️
#7 Hihi ja, han är ju det. 😉 Jag förstår det, när får du hem henne? :)
#8 Först till sommaren, hon är 3 veckor nu :) jag kommer dö av längtan! ^^
Men lilla plutten utan päls hihi, det finns ju knappt någon kaninkropp där under!!! Mitt fluffmonster hårar överallt men både han och jag får stå ut med päls överallt för han e så söt hehe
#10 hehe, min dvärgteddy e MINIMAL han väger knappt 1kg och har ett superlitet huvud, får se vad det finns kvar av honom när jag klipper honom i sommar ;)
Oj, min kille vägde 1,4 hos veterinären när ja va där några dagar sen! Är det för mycket?? :o
#12 Teddyvädur ska vara lite större än dvärgteddy, runt 1,4-2 kg, man märker om kaninen väger för mycket/för lite för sin kroppsform :)
#12 tror inte att han väger för mycket :)
Haha ja, han blev jätteliten! Ser ut som en liten kaninunge igen tycker jag. 🙂
Felix väger 1.5 kg så du behöver inte vara orolig Tilda :)
Åh så fin!