Peking eller inte?
Hur gammal är hon? Är pälsen på ryggen kortare än resten? (Svårt att se på bild) 🙂
Undrar som Ida, hur gammal?
Ser nästan ut som att hon kommer till att fälla av med tiden på ryggen. (Den brukar bli glesare och glesare om dom fäller av)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min "peking" Bettan är nästan som en teddyvädur. Är just bara på ryggen där pälsen är lite kortare, lite mer glansig och tunnare.
Märker tydligt på sommaren då jag klipper ner henne att ryggpälsen tar dubbelt så lång tid att växa ut till skillnad från resten av kroppen. 😃
Hon är snart 4 år, så hon har ju gått förbi tiden dom har kvar teddypälsen :) Jag tror dock hon är peking då hennes mamma inte ens kan ha varit teddy, eller extremt mycke peking. Men är som sagt inte helt säker
lite sent att fälla av då - men det kan hända, kan ju också vara att hon har dålig pälskvalite'?
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Min förra kanin Melvin såg nästan ut sådär på ryggen, men fällde av mer senare - han var peking. Kan ju vara att hon är väldigt välpälsad iaf bara.
Jättesöt är hon i vilket fall som helst 🙂
#7 Så kan det också vara!
#8 Jo, jag tror ju dock mest på att hon är peking, men blir så fundersam ibland då hon ser ut att ha lika lång päls på ryggen som resten av kroppen. Kan dock tycka att hon inte har lika tät päls på ryggen🙂