Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1244 ggr
[Tilde]
1

Min första teddy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon får jag hem min första teddy. Jag har velat mycket då jag har haft flera olika kaniner att välja mellan… Men det är en teddy jag vill ha och när jag hittade denna lilla tjej blev jag bara helt kär! 😍

Till och med sambon är glad över henne och han gillar inte extrempälsade djur, haha. 

Hur är teddy i jämförelse med lejonhuvade i pälsvård? 

Sen undrar jag om ni har namnförslag? :)

Jetaime
0

Jättesöt! Var kommer den ifrån? Såklart även nyfiken på stam ifall det kanske är någon man känner till! :)

Pälsvården beror heeelt på pälsens kvalité. Men jag tycker inte att det är allt för mycket jobb. Har bara en liten skrutt kvar nu och honom borstar jag ca 2-3 gånger i månaden. Dock har jag honom klippt nu under sommaren så den är lite mer lättskött då!

[Tilde]
0

Ursprungligen från Englefund kaningård (dansk uppfödare), men jag köper henne av en privatperson som inte kan ha kvar henne mer. 

Det låter inte så farligt! 🙂 Har själv ett väldigt fluffigt lejon här hemma och honom borstar jag väldigt sällan, bara då och då för att undvika tovor och då främst runt nacken. 

Ja just det, måste man klippa dem nu under sommaren och i så fall hur mycket? Vad använder ni att klippa med? :)

Jetaime
0

#2 Han har väldigt bra kvalité på pälsen :) Har haft värre dock! Och speciellt bebispälsen! Hur gammal är denna? :)

Nej man måste inte klippa ner dom till sommaren (gräsbur dygnet runt). Jag gör det mest för att jag har dom ute på gräset hela sommaren och det fastnar så mycket skit i pälsen annars, samt att regnar det på dom så blir den jättetovig.

Jag klipper med en frisörsax och brukar börja med att klippa ett par ca början av våren och sen "allt" någon vecka efter (lämnar kanske 5-10mm på kroppen och klipper topparna i huvudet och låter pälsen på tassar och svans vara kvar).

[Tilde]
0

#3 Hon är född hösten 2013, så drygt ett halvår, men ska höra om exakt datum såklart. 🙂

Jaså, men det är ju smart! Mina kaniner bor ute men står skyddade mot alla väder, såvida de inte är ute i hagen. Tack! Får se hur hon ser ut i pälsen när jag får henne och om det ska klippas något nu när det är så varmt om dagarna. :)

Jetaime
0

#4 Har dom väldigt kass pälskvalité eller har ungdjurspälsen (mycket underull!) kan det underlätta borstningen om man klipper pälsen i nacken, på bröstet, under öronen och rumpan där det tovar sig lättast. :)

[Tilde]
0

#5 Super! :) Tack så mycket för tipsen! Jag uppdaterar imorgon med färska bilder på sötnosen. 😃

Jetaime
0

#6 Spännande! :D

hannis :)
0

grattis! dvärgteddy är verkligen en underbar ras! :)

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

[Tilde]
0

#8 Tack! Ja jag har länge velat ha en så jag är extremt glad att jag hittade denna skönhet 😃

poesi
0

Jättesöt! Angående pälsen så tycker jag att Hanna redan skrivit det mesta. 🙂

[Tilde]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en nytagen bild! Kunde inte hålla mig tills imorgon så jag tog en snabb bild med mobilen när kaninerna skulle få middag. Min lilla golvmopp ❤️ Hon heter förresten Eden. :)

Jetaime
0

Fluff! :D

[Tilde]
0

#12 Hehe ja det kan man lugnt säga 😃

Zakarias
0

Vilken sötnos! 😃

hannis :)
0

#11 guud vilken fin päls hon har! 00