Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1178 ggr
fossingen
0

Teddy/peking/lejon eller vad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

9 cm lång päls uppmätte jag det till idag. Och så behårad är hon överallt, samt har hon lejonman och är enkelmanad.

Bilderna är ca 1-2 veckor gamla.

Mamman till ungen är Lejonhuvad dvärgvädur, men cashmere bärare. Och pappan till kaninungen är Lejonhuvad kanin, dock vet jag inte vad han bär på alls för pälsanlag.

Men eftersom ungen har lejonman, men långt hår på hela övriga kroppen så anade jag om det kunde vara någon annan pälstyp som kommit fram. Eftersom Cashmere/fusch pälsen inte ger lejonman.

Har frågat på ett annat forum och fick som svar att det kan vara Teddy?

Men är det när teddyanlaget kommer i kontakt med cashmere anlaget det blir teddysar?

Kan inget om teddypäls alls.

fossingen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

fossingen
0

Ingen som har något svar?

Zakarias
0

Mycket svårt att veta när du inte har så mycket information om bakåtliggande anlag :) Hmm, ser ut som en slags fuchs :)

fossingen
0

#3 Håller med. Ser fuchsig ut :P

[Nalle-]
0

Jag tvivlar på att det är teddy när ingen av föräldrarna är det. Dessutom ser pälsen väldigt glansig ut på bilderna och hon är inte särskilt behårad i ansiktet, en teddy ska ha jämnlång päls över hela kroppen. Spontant ser det ut som en fuchs tycker jag!

Underbarn
0

Ser Fuchs ut. Inte Teddy tycker jag. Hur gammal är kaninen i fråga? De kan fälla av mkt vid ett års ålder