Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettmin-kanin
Läst 4089 ggr
[thildaaaa]
2

Tuvullens Pumba

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått hem min lilla plutt nu från http://tuvullenskaniner.webs.com

Fick hem honom i lördags kl 21.40 och sedan dess har han blivit socialare och socialare 😃 skuttar runt i mitt rum, hoppar upp i min säng och kräver uppmärksamhet och gos ❤️ 

Kämpar med rumsrenhet och pälsunderhåll, men har inte ångrat en sekund att jag har köpt honom ❤️

[thildaaaa]
0

Han försökte lista ut hur han skulle få tag i pelletsen i toarullen❤️

poesi
0

Åh, han är ju också helt underbar. 😍

Vad har du gjort med toarullen? Alltså, har du vikt in kanterna eller vad? Tänkte på att göra nånting sånt till Felix också så han får leka av sig lite.. :)

[thildaaaa]
0

Aa jag vek in kanterna i ena änden :) sen skaka jag ut några pellets så han skulle förstå att det fanns något där i ^^ Meningen var att han skulle bita sig igenom toarullen men det förstod han inte , nästa gång ska jag testa att vika in båda ändarna och göra några hål med en sax så han känner lukten 😃

idag har han även lekt med en boll som jag har pellets i. det tog ganska lång tid för honom att förstå hur man skulle göra, men när jag rulade den fram och tillbaka över golvet och det föll ut några så började han själv springa runtrunt med den, så sööt! 

http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninleksaker/aktiveringsbollar/aktiveringsboll-med-justerbar-oppning-678.html

rekomenderar denna om du ej har en!! han verkade tycka det var riktigt kul! 😃

poesi
0

Okej, ska absolut testa det sen då! :D 

En såndär boll har jag haft förut till mina kaniner, men vet inte om jag har kvar den eller om den råkat försvinna. Måste nog leta! :D

[Nalle-]
0

Åhh vad söt han är! Du får väldigt gärna uppdatera med fler bilder ;)

[thildaaaa]
0

Ja leta reda på den! Det är absolut värt! Både min brprsa och min pappa kom in i mitt rum och tyckte han var supergullig som skutta fram å tillbaka med bollen för att få ut den sista pelletsen haha

Jaa mer bilder ska komma!! 😃

poesi
0

Ska göra det! Han fick en toarulle med pellets i iaf, den busar han runt med just nu. Han verkar bli lite frustrerad över att inte få ut alla bitar på en gång, för han slänger runt på den en massa. Haha. Inte lätt att vara liten alla gånger :D

[thildaaaa]
0

Haha nää verkligen inte ^^

[thildaaaa]
0

Försöker ladda upp en supersöt bild på min lilla plutt, hoppas det funkar haha :)

Tuvullenskaniner
0

Underbar bild Thildaaaa! (#9). Jättekul att jag får se och läsa om er! Pappa Jaspar är väldigt energisk i jagandet av sin pelletsboll. Jag kan också rekommendera en typ salladsboll (eller vad man nu stoppar i den, grönt gräs, morotsskal osv) som också är bra sysselsättning. Jaspar gillar även att hoppa hinder :)

[thildaaaa]
0

Jag har en silvrig sallats/hö/grönsaker/osvboll^^ som hänger i buren som han älskar att få hö i, dock stoppar han in huvet under den när jag fyller på haha Jag har byggt ett hinder hemma som jag ska se om han gillar när han e en aning äldre! :D

[thildaaaa]
0

Han har lärt sig att hoppa upp i sängen nu från golvet… Bästa stället enligt honom ^^ så han lär bli en duktig liten hoppare

Maria Susanna
0

Wow vilken sötnos, underbar färg!

poesi
0
Maggie Magonilia
0

❤🐰. Så himla söt!

[thildaaaa]
0

Vad jag läst så e rosor ok, och han verkar tycka de är goa ^^

[Nalle-]
0

#16, Jättefin bild! 😍

[thildaaaa]
0

Han måste vara den största gottegrisen i kaniners historia haha, han hoppar upp i min säng, sedan drog han ner en påse juleskum två gånger från mitt skrivbord, när jag flytta bort den så hoppa han upp på mitt hala skrivbord och halka sig fram bland alla saker(och hade ner en hel del) tills han kom fram till påsen hahaha, juleskum liksom? hur kan det verka gott för denna lilla växtätare?? 😃

han busar mer än vad jag någonsin sett ett djur göra!! ska upp ÖVERALLT, min säng, mitt skrivbord, höhållaren på utsidan av buren, upp på burens tak, upp på säcken med pappellets, försöker sno prassliga saker ur min papperskorg, är alla småttingar så här?? haha han har så mycket spring i benen så han klarar inte ens av att gosa längre! ger jag honom för mycket mat eller nått?

idag klippte jag pyttelite av hans klor eftersom de var så himla vassa, det blev mycket bättre, han låg stilla när jag linda in honom i en handuk❤️

[thildaaaa]
0

Blicken jag får innan han hoppar upp i sängen

[thildaaaa]
0

Knäppisen

[thildaaaa]
0

Ojdå båda bilderna blev felvända…

poesi
0

Åh Thilda, han låter precis som Felix! Han är verkligen också överallt just nu å jag vet inte hur många gånger jag lyft ner honom från diverse möbler osv. 
Fast Felix är fortfarande mysig i famnen, även om han inte "har tid" att mysa lika länge som han gjorde från början.. men, är det för att dom är i en speciell ålder just nu eller har vi bara två väldigt busiga bröder? 
Å på tal om gottegris, det är Felix också. Han har försökt äta chocklad, lakrits, macka, kaka å ja.. allt möjligt. Igår började han smaka lite på min coca-cola flaska. Men ja, jag funderar på om det bara är för att nu har dom blivit så hemmastadda hos oss å så är dom ju faktiskt bara små bebisar så jag tänker att dom kanske bara börjar utforska allt..

[thildaaaa]
0

Haha aa så är det förmodligen 😃

Men trots att han e en liten buse så är han så underbar!!😍

Bra att jag ej är ensam med min busunge haha funderade på om det är nått hemligt energimedel i maten 😉

poesi
0

Jaa, vi får hoppas att lite utav det går över. Haha. Men ja, dom är ju helt underbara iaf. 😍

[thildaaaa]
0

Jag julpysslade lite och sydde en tomteluva till honom, han var sååå duktig och satt tålmodigt stilla vid alla mössprovningar! :)

Moppie
0

Tilda, Var gärna med i bloggtävlingen jag annordnar, Din bild skulle passa in där perfekt ;)

http://rabbitlifeforever.blogg.se/2013/december/jultavling-vinn-roligt-pris.html

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[thildaaaa]
0

Haha ska kika på det Moppie! Kan ju fixa till med mer julsaker i bilden ;)

poesi
0
[thildaaaa]
1

Har fotat lite idag 😃

[thildaaaa]
1

Min lilla sötis som gör allt för godis❤️

[thildaaaa]
1

.

[thildaaaa]
1

.

[thildaaaa]
0

I sitt rör haha ❤️

poesi
0
[Nalle-]
0

Nämen åhhhh vilka söta julbilder! 😍

[thildaaaa]
0

Pumba hade päls precis ovanför ögonen men inte mitt på huvudet så det såg ut som ögonbryn hahaha han fick gå till frisör Thilda

[thildaaaa]
1

Klippte bort dem hehe

[thildaaaa]
0

Här kommer en liten uppdatering om min galna Pumba 😃

Han är nu ÄNTLIGEN "rumsren" vilket betyder att han kissar i toan men bajsar ÖVERALLT vilket är jobbigt… måste dammsuga golvet hela tiden… någon som har tips hur man får kaninen att även bajsa i toan??? sparar en massa pengar nu på att endast behöva köpa kattsand till toan i fortsättningen i stället för en maaaassa toalätt! Och bajset som hamnar i buren är endast att skrapa ihop å ta upp med spaden 👍Dock är jag inte säker på att mattorna som jag har i buren är tillräckligt mjuka… tunna dörrmattor för 4 kr på IKEA, någon som vet? kanske kan lägga två lager typ? Det är i alla fall vääääldigt skönt att han endast kissar i toan nu, vågar ha min nya matta på golvet utan rädsla haha😃 Dock kan han inte lämnas ensam i mitt rum för så hoppar han upp i sängen och kissar och bajsar… härom dan kissa han på min kille när de låg och gosa… jag sa "du borde kanske sätta in honom i buren snart… för vad gör du om han kissar nu?" tyvärr var det för mysigt så några minuter till kunde ju inte skada? elr? joo…😕 haha

Han springer fram och tillbaka hela tiden och skulle nog egentligen vilja ha en ÄNNU större yta än mitt rum som är rätt stort 😃 

Han är ganska jobbig när det gäller hö… det går inte att ha det i höhållaren på burens sida för då krafsar han ner allt(främst på natten vilket låter väldigt mycket) och sedan äter han det inte utan bajsar på det osv… har hö bara i hans höboll nu men det tar slut så snabbt då och varje gång man fyller på så måste man sopa upp allt som flyger iväg i processen…

Jag har kollat runt på katter på senaste tiden å känner mig sååå frestad!! vill ju dock att de ska funka tillsammans, men eftersom det har gått så bra med min mormors hund och Pumba så ser framtiden ganska ljus ut, dock är jag ju 16 och mamma bestämmer… hon tycker att ja knappt klarar av Pumba, ehm hallå? gör rent buren 3ggr per dag minst och han är aldrig utan hö eller vatten och får springa på mitt golv måååånga timmar per dag!! dessutom så leker jag med honom… men har ändå ej råd med en raskatt i nuläget, krävs nog nästan ett år för att spara ihop så mycket pengar! något tips på ras? Älskar fluff, vilket nog är ganska tydligt med tanke på val av kanin 😉 har kollat på ragdoll och helig birma men ragdoll verkar vara socialare, men stor haha, vill ha en katt som funkar med Pumba, och följer efter en vart man än går hehe

[thildaaaa]
0

Yatzy och Pumba idag

[thildaaaa]
0

Han hoppa upp och satte sig på min fot när jag hade benen i kors… Han har tagit godistiggande till en annan nivå haha

[thildaaaa]
0

Tröttis

[thildaaaa]
0

Bilden ville inte läggas upp, försöker igen

Maggie Magonilia
0

Vi har en fluffig perser. Våra kaniner gillar kela med honom. Men lämnar ej dem själva.

[thildaaaa]
0

Åh vad mysigt! Nää usch det känns ju alldeles för riskabelt!!

poesi
0

Fina Pumba! Har du klippt honom på huvudet osv. eller har pälsen inte hunnit växa ut nå mer där än? Felix päls har tvärvuxit jättemycket.. 🙂 Jätteroligt att läsa en liten uppdatering om honom. :D

[thildaaaa]
0

nää inget förutom bilderna jag la ut i inlägg 36 och 37, ganska konstigt faktiskt att han inte är fluffigare, men jag gillar att kunna se hans ögon så ^^

[thildaaaa]
0

Min sötis

[thildaaaa]
0

.

poesi
0

Ok.. ja, jag menade inte att det var något negativt. Du vet nog redan att jag tycker att han är supersöt lilla Pumba 😍 Tänkte bara på hur olika det kan vara bland syskon.. :)

[thildaaaa]
0

Nää då :) Båda brorsorna e supersötaaa <3 dock har pumba väääldigt mycket päls på övre delen av hans framben vilket ser lite kul ut eftersom han har så kort på huvet ^^

poesi
0

#50 Haha åhw! <3 <3 Hörde från Underbarn här på .ifokus att hon har fött upp Jaspar (deras pappa alltså) å att Jaspars pappa inte heller hade mycket päls då han var liten, men fick lång lugg sedan som vuxen.. så tror att våra bebisar kanske får det från honom. 🙂

[thildaaaa]
0

Haha aa kanske det, som sagt gillar jag dock att kunna se hans fina ögon hihi

[Nalle-]
0

Vad stor han blivit! Jättesöt grabb ❤️

[thildaaaa]
0

#53 Haha jaa minst sagt!! :D

[thildaaaa]
0

Min plutt

[thildaaaa]
0

det funkar inge vidare att lägga upp bilder via mobilen…