Tuvullens brorsor
Här har vi en egen tråd till småttingarna 😃
Vad söt han är! de blir bara sötare och sötare😍 Jag längtar sååååå
Felix är supergulligt till honom! Jag har fäst mig vid namnet Pumba men ska se sen när jag träffar honom ❤️:3
Jaa, jag längtar så himla mycket. Tänk, imorgon har vi dom hemma hos oss! Äntligen! 😃
Ja, min lille har varit minst av syskonen å lite senare i utvecklingen också, men har tydligen växt på sig en hel del den senaste veckan.
Pumba låter jättegulligt så det passar nog perfekt på honom. Jag tycker jättemycket om sånna namn, men har alltid döpt mina kaniner till "människonamn" så därför vill jag fortsätta göra det.
Jag ville ha något som inte var vanligt haha 😃
Jag fick vara med och döpa mormors hund också han fick heta Yatzy ^^
Vi måste bildbomba här sen när vi har fått killarna! 😍
Okej! 🙂
Ja absolut, blir kanske nån mobilbild redan imorgon, annars kommer jag nog fota honom med systemkameran på söndag. :D
Jaa samma här, men mobilbilderna kan man se på instagram ;) har beställt en iphon 5s så när den kommer så kommer jag att fota en massa, ipod 4 som jag har nu har en helt värdelös kamera ^^
Ja, jag har lagt till dig nu! :D
Jag har en iphone 4 å det är inte världens bästa kamera i den men dom duger för instagram iaf ;)
Nu ska jag gå och äta frukost & sedan ska jag å några vänner åka till Umeå å om några timmar hämta hem lillbusen. Wiiiie!
Har du också fått hem honom nu Thilda? :)
Och är det någon annan här på iFokus som har någon från den här kullen? 🙂
Det skulle vara superkul om någon mer har från kullen! Jag har under dagen fyllt på buren med papperspellets, ett hemgjort hus med halm i, diskat allt, fyllt på hö och bara längtar!!! Ska möta upp Michaela på centralen 21.40 :D
Ja! :)
Åh okej, jag förstår det! Jag har ju haft turen å fått vara med Felix sedan 14.30. Nu ligger han å vilar i sin bur här bredvid mig :D
Jag har fått hem min lilla plutt nu :D han skutta runt lite på golvet förut men ville inte dricka från skålen jag gav honom. nu är han på upptäcksfärd i buren ^^ han är så otroligt söt. när jag satt på golvet med honom i knät rörde han knappt på sig och när jag lät honom vara på golvet skutta han runt. jag har lagt in en fleasfilt i ett fack i min bokhylla, dit hitta han snabbt och satt där nöjt 😃❤️
han kikar gång på gång över taket på huset i buren och funderar på å hoppa upp så söööt😍
#9 Va roligt! :D Är din också lugn å så?
Felix har tagit allt med en sån himla ro. Det första han gjorde när han kom hem å blev nedsatt i sin bur var att gå och äta pellets, sen dricka lite vatten, sen äta lite hö och efter det hoppa å kika i buren. Han hittade upp till sitthyllan nästan på direkten också.
Nu på morgonen så har han fått vara lös lite på golvet, fick se flera små glädjeskutt. :)
Igår var han lite rädd, men han blior modigare för varje minut ^^ han hoppar själv upp i mitt knä hela tiden, så söööt! han fick några pellets igår i buren å dem åt han nöjt haha, han drack lite från en skål men han verkar ej ha hittat flaskan ^^ huset studsa han lätt upp på trots att jag förut trott att det var jättehögt, dock väntade han tills jag skulle sova, så jag hörde små dunsar då å då haha ❤️han är otroligt snäll och lugn, tror att hela familjen redan älskar honom trots att de var så emot kaninköp förut, jag har ju stått för ALLA kostnader, jag hade bestämt mig att det var på tiden med kanin😉
Nyss fick han skutta runt lite på vardagsrumsgolvet medan jag å mamma kollade på, han studsa upp i mitt knä då å då, en riktig kelkanin!!😍
Har du redan börjat ha toa och matta? :O han är väl inte rumsren än? jag tänte vänta tills han valt ett hörn sen ställa toan där…?
Ja, det har jag. Han har bara kissat i lådan, inget på mattan alls vad jag kan se/känna. Han bajsar lite överallt men jag stoppar i bajspluttarna i lådan också så han snabbare lär sig att det är där han ska göra sina behov. :)
Jag ska försöka lära honom, just nu blir det bara bajs över hela buren och hela golvet haha
han är jäättesocial!!!
Hur ät Felix? :)
Det blir som sagt var bajs i typ hela buren här också, men jag flyttar det till lådan flera gånger varje dag så att han snabbare ska lära sig. Å han verkar bara kissa i lådan som sagt var, har inte hittat nått kiss någon annanstans iaf.
Felix äter jättebra. Han får fodret som vi fick med blandat med lite Cuni Complete. Sedan igår fick han smaka lite morot också, det tog slut på en gång. Haha.
Din lilla då? :)
Å har du bestämt namn till honom nu?
Ja han heter Pumba ❤️
Han tuggar snabbt i sig små tuggor av godis och pellets haha :) jag köpte två sorters godis till honom för ganska länge sen när jag beställde buren. nu när jag läst på dem så visa det sig att den ena innehåller socker och färgämnen och annat konstigt :( men den andra är sockerfri och verkar bra! :)
han får selective junior och kanin&marsvinspellets blandat, det verkar han gilla haha :) och den där kanin&marsvinspellets var den som Michaela använde :)
försöker få honom att gå på toan, han har kissat en gång idag där faktiskt! ;) ska kämpa vidare och bevisa för mamma att det är möjligt haha
ska försöka lägga upp bilder sen när jag är inne på rätt data! han är så gullig!!
Okej! :)
Ahaa. Jag funderar på, finns det något särskilt pellets som är bra för kaniner med längre päls (tex. teddysar då).. hmm. Är det någon här som vet?
Okej, va bra! Duktig liten kille. :D
Jag fick med en broschyr från slective när jag köpte junior, där i stod det om ett av deras foder som är bra för hy och päls typ… men jag vet inte, broschyren var ju gjord för att sälja mer av deras foder haha :) men innehållet i dem och % verkar bra så ska nog fortsätta som jag gör nu, stor 10kg marsvins&kaninpellets från granngården och blanda med selective 😃
Okej, haha. Jag får se vad jag ska ha för pellets till honom sen då. :D
Läääängesen vi skrivit i den här tråden nu!
Jag tänkte bara höra, hur går allt med lilla Pumba? 🙂
Felix är fortfarande världens mysigaste gosigaste kille i famnen och älskar att mysa bredvid mig i soffan/sängen också. Men, jag tror han börjar komma upp i tonåren!
Han har börjat markera jättemycket, gnider sin haka öööverallt. Han gräver en massa i buren, har börjat med lite gallerbitning (SUCK!) och är lite trotsig när han är lös.. dvs. han gör saker han inte får, förut när jag sa åt honom så lyssnade han men det gör han inte gärna längre.
Tur för honom att han är så otroligt söt och fin 😉
Haha min lillkille har nog också kommit upp i tonåren! Ska göra ALLT han inte får! Så fort ja vänder ryggen till en sekund så är han uppe å bajsar i sängen! Och smita ut genom dörren å upptäcka resten av övervåningen är inget ovanligt! Han är riktigt svår att få å använda toan i buren… Jag har redan från början försökt å lägga bajs å kiss i den å ha höet där osv! Men han kissar å bajsar i hela buren, väljer inte ens ett hörn! Han kissar i alla fall inte utanför buren längre! Det är jätteskönt! Men bajs blire överallt… Om du har nått tips för pottränining för min grisiga kanin så berätta gärna! Han stannar upp när jag säger nej(tex när han biter sönder höpåsar m.m) men oftast fortsätter han efter några sekunder… Hans päls är mycket lättare att hålla ordnig på! Nästan inga tovor (förutom på insidan av frambenen där jag tror jag lyckats borsta ut dem nu) och allt hö och halm osv går lätt att borsta bort med en hand! Superskönt! Han verkar ej vara känslig i magen och han är allt annat än petig när det gäller mat haha! Han tuggar i sig allt som han får! Och han har aldrig visar något tecken på att vara dålig i magen! :) Jag längtar supermycket till sommaren! Han Kommer att älska de stora gräsmattorna jag har på mitt landställe! Just nu verkar han inte nöja sig med mitt rums yta och allt utanför mitt rum är för halt för att springa på(stoppar honom inte från att försöka varje gång dock!) Pumba och Yatzy(mormors hund) har träffats en andra gång nu och det gick super! :)
Vad roligt att få lite uppdatering om Pumba! 🙂
Verkar som att brorsorna fortfarande är rätt lika gällande mycket.. Haha.
Jag har tyvärr inget tips för potträning, Felix var ju jätteduktig från början men nu bajsar han i princip öööverallt, han kissar dock bara på toaletten så det är skönt. :)
Vad skönt att han sällan får tovor.. har du klippt ned honom något?
Felix har fått så himla mycket päls så jag har klippt ned honom på magen, lite på sidan osv. Och vad bra att han aldrig är dålig i magen! Det blir ju Felix lite nu och då tyvärr :/
Jag längtar också till det blir sommar, eller iaf vår.. För Felix nöjer sig inte riktigt helt med att "bara" få vara lös inomhus heller.. haha.
men gud vilken härlig färg …❤️
''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.'' http://white-botanika.weebly.com
Nää jag har klippt en aning av det håret som växt ut helt galet på hans öron för dt blev som en liten lugg och såg inte fint ut! Haha! Men nu är det mycket bättre! Varför har du klippt ner Felix? Tovor?
#23 Tack :) Om det var Felix färg du menade.. 🙂
#24 Ahaa okej.. Ja, han får ganska lätt tovor där nu (inte tidigare, utan har börjat få det nu tyvärr) men mest för att han har blivit så himla känslig då man borstar honom på magen/vid hans kön osv. Tror att det har med att han blivit könsmogen att göra.. Så då är det skönare att klippa ner, istället för att han ska tycka att det är obehagligt att jag är där å borstar hela tiden. Dock brukar jag alltid borsta/kamma lite där varje dag iaf, mest för att han fortfarande ska vara van vid att jag gör det men iaf. :)
hur klipper du då? jag vågar inte, är så himla rädd för att råka klippa i hans lilla sköra hud!!
Hur? Hmm.. jag är försiktig. Haha! Nämen.. jag var också jätterädd för det först, så första gången jag gjorde det tog jag hjälp av en kompis.. men nu har jag gjort det själv två ggr också. Klipper dock inte ända ner till huden utan sparar nån centimeter, plus är Felix så ljus så jag kan se huden när jag kollar noga. :)
Så du använder en frisörsax? man ser inte pumbas hud för den e typ samma färg som pälsen hahaha