Klickerträning
Hej!
Här hemma försöker vi träna klicker träning med Maggie.
Vi har inte kommit så långt. Hon är inget matvrak så det är svårt att motivera henne med godis.
Vad är era kaniners favoritgodis?
Tränar ni klicker? Har läst mycket inne på klickerträningifokus och det finns ju så mycket att lära sig.
Vi tycker det är så kul att göra saker med Maggie. Hon har blivit så social och mysig.
Min lilla Pumba älskar allt som går att tugga i sig, inklusive sladdar^^ men favvon verkar vara hans vanliga pellets :) har klickertränat lite bara men han lär sig så snabbt så ja har inte orkat använda den hehe för de flesta träningstillfällena är inte planerade :)
Jag har försökt att träna med Lillan, men hon verkar tycka att jag är helt korkad ;) Inte är hon sugen på att göra något för att få godis, hon vill bara ha det! Och får hon det inte så skuttar hon hellre iväg och gör något annat. Hennes favoritgodis är annars vanliga pellets, eller blad av något slag på somrarna. Men banan kan kanske vara något? Det brukar vara en hit, men det är mycket socker i det så man kan bara ge lite åt gången.
Klickerträning tycker jag annars är jätteroligt, men har man en kanin som är lite trög i starten så tror jag på mycket tålamod och väldigt korta pass :) Och se till att hon är ordentligt inklickad innan du börjar så hon verkligen förstår vad klicket betyder!
Nadja det är samma här. Fast inget godis motiverar Maggie. Mycket lättare med vår hund som gör vad som helst för en leverbit.. Men vi försöker träna in mat= klick. Hade varit kul om inkallning i alla fall fungerar. Stort mått tålamod så kanske det går vägen. Youtube har många bra klickerfilmer som man kan inspireras av.
Jag tror att det kommer gå bra om du inte ger upp! Ska försöka mig på klickerträning igen med min, lade ner det en stund när det inte gick bra. Är ju lätt att det blir så :)
Brukar också sitta och kika på klickerfilmer på youtube, vissa är ju helt otroliga!