Vad heter din kanin?
Vad heter din kanin? Både i h-beviset och som tilltalsnamn, och har den kanske ett eller flera smeknamn också? 🙂
Min tös heter Tallvägens Wicked Berry men kallas kort och gott för Lillan, eller ännu kortare för Li. Och ja, det är för att hon är liten 😃Ingen originellare tanke än så. Är fruktansvärt dålig på att ge mina djur ordentliga namn, även om jag döper dom till någonting vettigt så slutar det alltid med att jag börjar använda smeknamn i stället. Min kanin som jag hade tidigare fick heta Pinnen (Pinea), min hund heter Paska (betyder "skit" på Finska)/Pasken/Afro (Asko) och familjens hund heter mest Lillskrutt (Hugo).
Min lillkille hette Curry hos uppfödaren men nu heter han Pumba :) han har även fått två mellannamn, Freddie(Mercury från Queen) (min kille försökte övertala mig att han skulle heta det men han hette redan Pumba^^) hans andra mellannamn fick han av min kompis, Bengt(varit internskämt sedan 4an) Så nu heter han Pumba Freddie Bengt, men kallas Pumba :)
Min fina kille heter Tuvullens Felix, han hette Timjan från början men jag frågade uppfödaren redan innan jag fick hem honom om jag fick byta namn på honom så han heter även Felix i h-beviset. :)
Han kallas mest för Felle eller Fix/Fixen :)
Mina kaniner heter:
Tussilagon´s Semper ad Meliora (betyder på latin, alltid påväg mot bättre) och kallas för Lillskutt, Skruttis, Skrutteplutt.
Lyktan´s Årissa, kallas för Årissa, Jissa, Lillrissa.
Je t'aime´s Get Me Started, kallas för Nessa, Nässpäss, Ness.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!