Året som gått
Spinner vidare på årstemat som jag redan påbörjat ;) Hur blev erat kaninår 2013? Som ni tänkt er? Bättre/sämre? Vad har ni gjort och vad har ni varit med om?
Mitt kaninår kunder knappt ha börjat sämre med mina två damer som somnade in i slutet av januari. Det är snart ett helt år sedan nu, helt sjukt.
Sen fick jag hem Taigaro ett tag, världens goaste lejonkille! Tror jag hade honom hos mig i två månader eller så, och under tiden så klippte jag bort alla tovor på honom och kämpade på med att få ner honom i hull. Hade planer på att behålla honom men jag gjorde ändå en annons för att se vad det fanns för alternativ och då hände det sig att han fick flytta till en jättetrevlig barnfamilj där han skulle få bo inomhus. Sedan jag hörde från dom skulle äldsta flickan ta med honom på hoppträning, det värmde mitt hjärta!
Sedan skulle jag inte ha någon fler kanin, men ändå så flyttade världens sötaste blå lilla tös in till mig i höst. Har inte ångrat det en sekund, Lillan påminner mig om en blandning mellan mina saknade Puzzel och Pinnen och är helt underbar.
För bara en månad sedan fick jag reda på att en dvärgvädur, Lova, som jag omplacerade för ett par år sedan gått bort. Det tog hårt, även fast jag inte har träffat henne på så länge.
Sammanfattningsvis: Mitt år har varit både och när det kommer till kanineriet. Många förluster, men det var mysigt att ha Taggis hos mig igen och jag är glad över att ha lärt känna Lillan. Dessutom har det varit kul att ha Puss här! Han åker snart, men han kommer vara saknad här den godingen.
Roligt att läsa om ditt kaninår Nadja! Även fast det är sååå tråkigt att tjejerna dog. 😕❤️
Mitt har väl också varit både upp & ner. Jag fick lov att ta bort Ivar (vit rödögd hermelin) pga att han blev så aggressiv, trots att jag försökte jobba bort det i flera månader.
Sedan dog min älskade Alfred (korsning) i somras å det tog otroligt hårt på mig och jag bestämde mig för att inte skaffa någon mer kanin.
Men när det hade gått några månader så kände jag att jag saknade att ha kanin så himla mycket så då började jag kolla runt efter en teddyvädur å köpte tillslut min lilla Felix.. det bästa beslutet jag nånsin har tagit. :)